bigwill Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hei alle sammen. Jeg er i ferd med å kjøpe meg en ps3, men vil gjerne ha noen erfaringer på media-streaming biten. jeg bruker idag en gammel xbox (chippet med xbmc) og dette fungerer smertefritt med alle videoformater jeg mater den med. Jeg har tenkt å la ps3 overta denne jobben da den gamle xbox'n ikke klarer å vise hd-materiale. Hva er deres erfaringer med å bruke ps3 til å streame filmer/musikk/bilder ? (Skal hente materiale fra en pc-xp og en upnp nas disk. 1. Er det noen problemer med å streame 720P eller 1080P. 2. Er den rask ved navigering i film / bytte av filmer 3. Generelle erfaringer ?? Alle meninger mottas med stor takk! BigW Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 1. Selv har jeg ikke streamet 1080p filer, men 720p går fint. 2. Bruker Tversity til å streame filer fra PC til PS3, går raskt syns jeg i hvertfall. 3. Streaming av filmer går dårlig med trådløs kobling (mye hakking i filmen) derfor vil jeg anbefale deg å bruker kablet tilkobling, funker smertefritt for meg. Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 PS3 støtter vel ikke .mkv filer nativt? Dvs. at for å spille av disse må de enten konverteres til noe annet, eller transcodes med feks. Tversity. Lenke til kommentar
bigwill Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Ang. trådlås / kablet, så ligger kabelen klar. Ang. mkw filer, du sier de må transkodes. Må man ha spesiellt krafig pc? Når man transkoder...mister man da noe av kvaliteten ?? takk takk takk. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ang. mkw filer, du sier de må transkodes. Må man ha spesiellt krafig pc? Når man transkoder...mister man da noe av kvaliteten ?? takk takk takk. Er det MKV med HD materiale så krever det en del CPU kraft ja, Dual Core minimum. Ved transkoding vil du tape kvalitet ja. Jeg ambafaler å bruke programmer som "mkv2vob" eller "avidemux" til å konvertere HD-materiale (x.264 i MKV) til noe som PS3 spiser lettere. Det tar ofte ikke så lang tid og du beholder kvaliteten. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Mener at jeg ble fotalt at PS3 kan lese av mkv filer nør jeg bruker dette streaming/mediaserver programmet Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det programmet fungerer 100% ganger bedre enn tversity. Bibloteket oppdateres kontinuerlig, støtter 1080p mkv filer, du kan velge kvalitet slik at kvalitet/hurtighet blir den beste. Anbefales! Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Mener at jeg ble fotalt at PS3 kan lese av mkv filer nør jeg bruker dette streaming/mediaserver programmet Jeg har ikke kommet så langt som til å teste det programmet ennå med det skal jeg gjøre på nyåret. Strengt tatt så leser ikke PS3'en MKV filer uansett men mediaserveren må transcode (eller kanskje transmuxe) MKV fila til noe PS3 forstår. Jeg håper at det programmet der kanskje kan gjøre samme jobben som mkv2vob men i real-time, da mister man ikke kvalitet på bilde. Men hvordan det blir med spoling og hopping i filmene er jeg ganske usikker på. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Mener at jeg ble fotalt at PS3 kan lese av mkv filer nør jeg bruker dette streaming/mediaserver programmet Jeg har ikke kommet så langt som til å teste det programmet ennå med det skal jeg gjøre på nyåret. Strengt tatt så leser ikke PS3'en MKV filer uansett men mediaserveren må transcode (eller kanskje transmuxe) MKV fila til noe PS3 forstår. Jeg håper at det programmet der kanskje kan gjøre samme jobben som mkv2vob men i real-time, da mister man ikke kvalitet på bilde. Men hvordan det blir med spoling og hopping i filmene er jeg ganske usikker på. Sant som du sier, gjør transcodingen i realtime. Kvaliteten er ypperlig, og kan stilles på enkelt. Spoling fungerer bedre/like bra som i tversity. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå