gorane Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Helt ny PC, og etter en uke finner plutselig ikke PC'en harddisken.. Kan det hjelpe og loade default setting i BIOS? Eller re-installere windows? andre forslag? Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Dette kan komme av at bokstavnavet den er tildelt, brukes da av en annen enhet... Du kan gjøre følgende: Startmenyen -> høyreklikk på min datamaskin -> behandle -> lagringsplass -> diskbehandling(lokal) -> høyreklikk på harddisken -> velg endre bokstav -> velg en helt random bokstav og deretter trykker du på "OK"... Kan være en mulighet for at dette kan funke... Lenke til kommentar
gorane Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Dette kan komme av at bokstavnavet den er tildelt, brukes da av en annen enhet... Du kan gjøre følgende: Startmenyen -> høyreklikk på min datamaskin -> behandle -> lagringsplass -> diskbehandling(lokal) -> høyreklikk på harddisken -> velg endre bokstav -> velg en helt random bokstav og deretter trykker du på "OK"... Kan være en mulighet for at dette kan funke... Kommer ikke inn i windows en gang;) Får bare beskjed om at den ikke kan boote.. Finner ikke heller harddisken i bios Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Kommer ikke inn i windows en gang;)Får bare beskjed om at den ikke kan boote.. Finner ikke heller harddisken i bios Koble harddisken fra både strøm og datakablene til harddisken, start opp pc-en i BIOS og sett rekkefølge på enhtene slik: 1. CD-ROM 2. Floppy (hvis du har denne enhten Slå av pc-en. Koble fra strømforskyninga og la den stå i noen min før du kobler til HDD igjen. Sett inn HDD etter noen min og start opp i BIOS en gang til. Sett følgende rekkefølge på enheter: 1. CD-ROM 2. Floppy (hvis du har denne enhten 3. OS-HDD Prøv dette i første omgang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå