Phinex Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) x Endret 9. juni 2009 av Phinex Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Tror ikke de har lov til det. De har jo sett dere sende opp en ting, men de kan fortsatt ikke konfiskere? Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) x Endret 9. juni 2009 av Phinex Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Desverre jeg har nok ikke det. Noen andre må nok svare på det. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Nå er jeg på dypt vann... Men hvis du var med ham ut og fyrte av dette fyrverkeriet, så var du vel med på det, du også? Forøvrig mener jeg at de kan konfiskere hva de vil, sålenge den samme patruljebilen kommer og leverer godsakene tilbake i morgen klokken 18:00, evt. betaler det du ga for fyrverkeriet, så du kan kjøpe nytt. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) x Endret 11. mars 2010 av Phinex Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Patruljen hadde vist opplyst om at jeg kunne komme og hente det imorra, så det er greit da! da får jeg mesteparten tilbake. Ja , jeg var med på det, men patruljen så aldri meg, det var kun kompisen min som pratet med dem. Men apropos boten, er det rimelig å måtte betale 10 - nesten 30 000 for ett slikt tilfelle? Jeg synes det var helt sykt. Ja, det er rimelig. Dernest er det bøtene for andre forseelser som er for lave. Forøvrig er det meg et under at uskolerte får lov å leke med sprengstoff en gang i året. Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Var vanvittig pris på den boten da! Ikke alvorlig "forbytelse" i det hele tatt.. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Var vanvittig pris på den boten da! Ikke alvorlig "forbytelse" i det hele tatt.. Størrelsen på en bot skal, ideelt sett, være en funksjon av alvorlighet og risiko for å bli tatt. Altså skal det være mye høyere bot for noe det nesten er umulig å bli tatt for enn for ting det er mer vanlig å avdekke, om "forbrytelsene" ellers er like alvorlige. Fyrverkeri er vel en typisk ting som det er fryktelig vanskelig å bli tatt for, hvis da ikke politiet tilfeldighvis kjører forbi på akkurat riktig/galt tidspunkt. Tanken bak er at om du nesten garantert blir tatt og får 500,- i bot for noe vil du nok la være. Om du nesten helt sikkert ikke blir tatt, men om du blir det vanker det minst 20k i bot og du får beslaglagt båten og dykkerutstyret i tillegg (som er tilfellet om du, som dykker, driver utstrakt ulovlig fangst av hummer) lar du nok også være... Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 De hadde vel bare kameraten din sitt ord på at noe av det tilhørte andre. Med 4 poser kunne nok de anta at han allerede hadde startet markeringen av det nye året. De lokale politivedtektene regulerer bruk av fyrverkeri, finn ditt politidistrikt herPolitiets nettsider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå