oyvine Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hei, jeg er hjemme på juleferie og skal som vanlig hjelpe mor og far med et par tekniske problemer mens jeg er her. Min mor har kjøpt seg ny mobil, en SE W302. Fra før har hun en T610. Hun ønsker å få overført kontaktene sine fra den gamle til den nye. Fine greier, det bør være en enkel sak. Det følger med en USB-kabel med den nye telefonen, men ingen CD. Jeg logger meg på Sony Ericsson for å laste ned noe ala nokia pc-suite, men finner ingenting. Til slutt finner jeg en versjon på softpedia. Sony Ericsson PC-suite, Freeware fra sony ericsson står det. Dette verktøyet støtter hverken den gamle telefonen eller den nye telefonen. Jeg kjører en update via menyen og oppgraderer til versjon 3.209.00. Dette hjelper ikke. Ingen av telefonene støttes av denne versjonen av verktøyet. Neste forsøk er med et gratisprogram som heter MyPhoneExplorer 1.7.1. Dette verktøyet klarer å synce og ta backup av gamle-telefonen, men klarer ikke å kopiere noe over til den nye. Er det bare jeg som synes at dette er hårreisende dårlig av Sony Ericsson? Vi snakker om to forholdsvis kapable telefoner som begge har blåtann. Gamle-telefonen er tydeligvis i stand til å snakke med pc-n min, men IKKE med Sony Ericsson sin software. sjokkert hilsen, Øyvin Eikeland Lenke til kommentar
kinestig Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Tenkte meg jeg fant flere med problemer Sønnen min fikk w302 til jul, og jeg må si jeg er skuffet. Virker ikke som SE er klar med programvaren og støtte på dette produktet ennå? Sliter i grunn med å laste inn musikk til han og overføre enkelte filer via bluetooth. Forventet en del av denne mobilen i forhold til specs og anbefalinger, men når man må laste ned innstillinger til w300i for å få sendt mms.....?! Nei, føler i grunn som om jeg har kjøpt katta i sekken til han :-( Den fungerer sikkert bra til å ringe/sende sms med. Men noen walkman-mobil skjønner ikke jeg åssen den skal bli. Håper din mor er fornøyd :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå