Kimelimm Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Hei! Jeg har 2 pcer her som skal formateres. Men på den ene kommer jeg ikke inn (kommer bluescreen med noe verdi feil greier etter loading av XP). Den andre kan jeg ta selv tenker jeg. Den første pcen som jeg ikke kommer inn på, vil ikke ta cdene. Den viser "No bootable cd in ATAPI cd-room" selvom jeg har prøvd 4-5 forskjellige pcer nå. Jeg formaterte den jo for en uke siden, men måtte formateres igjen. Men jeg får ikke instalert xp som sagt. Sikkerhetsmodus funker HELLER ikke. Er det noen mulighet og instalere eller fikse pcen via noe annet? Kommer ikke inn på noe. Vær så snill og hjelp meg. Takk. EDIT: Det er snakk om bærbare. Endret 30. desember 2008 av Kimelimm Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 ja da har du vel husket på bootrekkefølgen? Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Jada, den er som den skal :| Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 ingen som vet ? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) *** Minner om reglene for bumping av tråd. Minimum tre (3) dager. *** Endret 31. desember 2008 av Patience Leif Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Fortsatt ingen som kan hjelpe? EDIT: Hvilken boot rekkefølge mener du jeg bør bruke da? Endret 3. januar 2009 av Kimelimm Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Fortsatt ingen som kan hjelpe?EDIT: Hvilken boot rekkefølge mener du jeg bør bruke da? Vis du skal starte fra CD bør du sette CD først. På Dell pc så kan du trykke F12 og velge CD under BIOS. Du kan jo bruke USB minnepinne vist CD'en har tatta kvelden. Se her. Guiden er laga for Asus EEE men passer andre PCer og. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg har ikke USB-HDD som valg der... Søren altså... Ellers takk! Og den står på CD første prioritet hele tiden også . Lenke til kommentar
conar88 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg har ikke USB-HDD som valg der... Søren altså... Ellers takk! Og den står på CD første prioritet hele tiden også . kanskje gå over til VISTA ?? Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Kanskje det, men da må jeg jo kunne formatere den Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Kanskje det, men da må jeg jo kunne formatere den Kansje det dukker opp som USB-ZIP? Hender seg det. Har du diskettstasjon? Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Nei har ikke floppy Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Nei har ikke floppy Og den booter ikke fra CD i det hele tatt? Prøv og last ned gpartedog brenn den på en cd. prøv og start pc en på den og formater disken med den. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Kan du lage en guide til meg så jeg kan se hvordan jeg gjør det da? Har brent ut og prøvd, men har ikke fått det til Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Etter at du har boota fra cd'en og valgt språk også videre så får du opp et skjermbilde der disken din vises med partisjoner. Høyreklikk på disken og velg fortmat eller delete hvis du skal instalere Windows på nytt. Du kan jo egentlig bare starte pc'en fra WIndows cd og intalere på nytt og velge at den skal formatere disken. Husk på at du mister alt som er på disken når du formater Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Jeg er klar over alt det der, men pcen nekter og starta opp windows cder. Får prøve med Gparted igjen etterpå. Ubuntu ville heller ikke instaleres så. EDIT: Jeg tok delete på begge, nå kommer det at harddisken ikke funker, Trykk "H" for å prøve igjen... Dette var trist Endret 20. januar 2009 av Kimelimm Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Høyreklikk og formater til fat32 eller ntfs. Vis ikke så vet ikke jeg, da må nokk håpe på at noen andre kan hjelpe eller få noen proffer til og gjøre dette. Mulig disken har tatt forvell, hvor gammel er den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå