Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Første gangen jeg møtte hun, sa hun at hun aldri har spist på **** restauranten. Burde jeg ta dette som et hint og invitere henne ut? Er også litt usikker på om hun liker meg, men prater mye med hun på msn. Hvordan spørre henne om hun vil være med ut på middag? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 "Vil du være med ut og spise middag en dag?" Rema-metoden er ofte grei nok... Geir Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det burde faktisk funke utrolig bra. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Den metoden funker også, men for guds skyld: Tenk på timing. Det er akkurat som om man skal spørre foreldrene om noe når man var mindre. Ikke spørr når de er stressa og er på vei å gjøre noe, da får de ikke tenkt på det ordentlig og kanskje svarer noe hastet. Men ser du at hun er i godt humør og slikt spør i vei. Som Tom Waits For Alice sier er det enkle ofte det beste Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Timing ja, det er sant. Gjør det når du har hennes oppmerksomhet, og dere begge er i godt humør. Og kanskje ikke på MSN, det er så upersonlig, og du ser heller ikke hvordan hun reagerer. (Med forbehold om at jeg ikke vet noe om hvordan dagens ungdom gjør slikt.) Geir Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Timing ja, det er sant. Gjør det når du har hennes oppmerksomhet, og dere begge er i godt humør. Og kanskje ikke på MSN, det er så upersonlig, og du ser heller ikke hvordan hun reagerer. (Med forbehold om at jeg ikke vet noe om hvordan dagens ungdom gjør slikt.) Geir Jeg har bare mulighet til å gjøre det over telefon. Men hadde helst ville spurt under 4 øyne Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det tror jeg du må forklare nærmere. Hva er det som gjør at du bare kan ta det over telefon? Du kan tydeligvis møte henne for å gå på restaurant, så hvorfor kan du ikke møte henne for å invitere henne? Er det slik at du egentlig ikke kjenner henne så godt, eller er det ikke slik at dere møtes naturlig? En avstandsforelskelse med andre ord? Geir Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Det tror jeg du må forklare nærmere. Hva er det som gjør at du bare kan ta det over telefon? Du kan tydeligvis møte henne for å gå på restaurant, så hvorfor kan du ikke møte henne for å invitere henne? Er det slik at du egentlig ikke kjenner henne så godt, eller er det ikke slik at dere møtes naturlig? En avstandsforelskelse med andre ord? Geir På fredag skal hun jobbe. Hun reiser til oslo på lørdag og skal være der til søndag kveld, da reiser hun tilbake til hjembyen vår. Jeg reiser til oslo på søndag morgen, men bare for å bytte buss. skal være bort til neste helg. Rekker ikke å møte henne før det. en potensiell date blir ikke før i midten av januar Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Da vil jeg anbefale deg å vente litt. Litt av timingen ligger jo også i å ikke spørre for lang tid i forveien eller rett før. Man planlegger ikke en middag 2 mnd i forveien. Samme dag/Dagen før kan også by på stress, og større sjangs for avslag. Lenke til kommentar
reyals Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Spør henne rett ut rett og slett.. "vil du være med ut på middag?" Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Spør henne rett ut rett og slett.. "vil du være med ut på middag?" Hun sa nei, eller hun kom med en unnskyldning på at hun ikke hadde tid. Hva nå? Lenke til kommentar
Smart Ass Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Nå har du spolert sjangsen Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Da spørr du om hun har tid en annen gang? Lenke til kommentar
alfred97 Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Nå kan jeg selvfølgelig ikke svare for alle, men min erfaring er som følger. La oss si at du spør: "Vil du være med ut og spise på fredag?" Hvis hun nå svarer "Ja, selvfølgelig!" eller "Nei, det kommer ikke på tale!", så er jo saken klar. Problemet er imidlertid at sistnevnte svar sjelden eller aldri forekommer, noe som virker å være i tråd med tilfellet du beskriver. Kvinnfolk evner ikke å si ting rett ut, så hun vil forsøke å kamuflere avvisningen, antakelig fordi hun tror det er mindre sårende. Da er det ikke alltid like lett å se om hun er interessert eller ikke. Det som er helt avgjørende, er måten hun svarer på. Sammenlign disse tre svarene: a) "Nei, beklager, jeg skal [et eller annet] på fredag." b) "Nei, beklager, jeg skal [et eller annet] på fredag. Men kanskje vi kan ta det på søndag i stedet?" c) "Nei, beklager, jeg skal [et eller annet] på fredag. Kanskje en annen dag?" I tilfelle a) er slaget tapt. Foreslå gjerne et annet tidspunkt, men sannsynligheten for et mer positivt svar er minimal. Og får du fortsatt ikke ja, så er det bare å glemme hele greia. Hun er rett og slett ikke interessert. Hvis hun derimot er interessert, så er hun villig til å gjøre en liten innsats selv, for eksempel ved å foreslå et tidspunkt som passer for henne. Da vil du få et svar som i tilfelle b). Jeg pleier å tenke som så at hvis hun ikke gidder å hjelpe til, så er det ingen vits i at jeg skal ta bryet med å overtale henne. Variant c) forekommer også, som en slags mellomting av a) og b). Legg merke til at denne utgaven er litt mer ute i det blå, da den ikke inneholder noe konkret. Når kvinnfolk unnlater å komme med noe konkret, er det som oftest en kamuflert avvisning. Her kan du dobbeltsjekke ved å foreslå en annen dag. Hvis du fremdeles får svar c), eller hun går over til svar a), glem henne først som sist. Får du derimot svar b), er du der du vil være. Endret 31. desember 2008 av alfred97 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Hun sa nei, eller hun kom med en unnskyldning på at hun ikke hadde tid. Hva nå? Det er fristende å komme med et motspørsmål: Hvorfor fulgte du ikke rådene du fikk? Hadde du ikke tid til å vente, slik Lund anbefalte? Hvorfor ikke, når det allikevel ikke var aktuelt på lenge? Det er nyttårsaften idag. Og hun skal reise bort. Du visste jo egentlig at hun ikke hadde tid, eller i hvert fall en god unnskyldning. Så hvorfor sånn hastverk? Men alt er ikke tapt. Det kan faktisk tenkes at hun hadde annet å tenke på. Det er lov å prøve igjen, men denne gangen helst slik vi foreslo, det vil si når timingen er riktig og du kan gjøre det ansikt til ansikt. La det gå litt tid, med mindre hun kontakter deg for å si at hun er lei for at hun ikke hadde tid. Og velg et tidspunkt neste gang når du vet at hun ikke er opptatt og har for mye å tenke på. I mellomtiden så snakkes dere vel fortsatt på MSN, og da merker du om noe er anderledes mellom dere... Geir Lenke til kommentar
Benor Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Hun sa nei, eller hun kom med en unnskyldning på at hun ikke hadde tid. Hva nå? Det er fristende å komme med et motspørsmål: Hvorfor fulgte du ikke rådene du fikk? Hadde du ikke tid til å vente, slik Lund anbefalte? Hvorfor ikke, når det allikevel ikke var aktuelt på lenge? Det er nyttårsaften idag. Og hun skal reise bort. Du visste jo egentlig at hun ikke hadde tid, eller i hvert fall en god unnskyldning. Så hvorfor sånn hastverk? Men alt er ikke tapt. Det kan faktisk tenkes at hun hadde annet å tenke på. Det er lov å prøve igjen, men denne gangen helst slik vi foreslo, det vil si når timingen er riktig og du kan gjøre det ansikt til ansikt. La det gå litt tid, med mindre hun kontakter deg for å si at hun er lei for at hun ikke hadde tid. Og velg et tidspunkt neste gang når du vet at hun ikke er opptatt og har for mye å tenke på. I mellomtiden så snakkes dere vel fortsatt på MSN, og da merker du om noe er anderledes mellom dere... Geir Enig med Tom her. Du burde kanskje ikke spørre henne ut med det alle første heller... Vent en liten stund Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Spør henne rett ut rett og slett.. "vil du være med ut på middag?" Hun sa nei, eller hun kom med en unnskyldning på at hun ikke hadde tid. Hva nå? Spurte du om en konkret dag/tidspunkt? Hvis nei, så er hadde jeg tolket det som hun ikke er interessert og sannsynligvis ikke kommer til å være det en annen gang heller. (med mindre noe drastisk skjer) Hvis du derimot spurte om et konkret tidspunkt (som jeg vil anse for å være en bedre idè) og hun sa "nei, jeg er opptatt med ett-eller-annet" og ikke noe mer enn det, så hadde jeg personlig spurt henne noe ala: "når passer det for deg da?", eller "hva med neste uke?" Dette for å fiske etter om hun faktisk er interessert eller ei, noe som sannsynligvis er lett å tyde ut ifra svaret hennes. Og er hun ikke interessert, si; "greit, da tar jeg med noen andre istedet " Fortrinnsvis gjør du akkurat det, men uansett hva du finner på: move the fuck on! Din tid er bedre brukt andre steder. Men nå er det nyttårsfeiring. Godt nyttår alle sammen! *løpe* Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 si at du spanderer det, det har jeg gjort og jenta ble så sjarmert at hu såklart sa ja Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 si at du spanderer det, det har jeg gjort og jenta ble så sjarmert at hu såklart sa ja Hæ hæ hæ. What a ho' Lenke til kommentar
Battone Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jupp, det kan hjelpe. Betale dama for en date. Bare husk at det fra idag av er ulovlig å kjøpe sex, så du er reddet så lenge dere holder dere til middag.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå