Source Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hei Sliter med at hardisken min, som for øvrig er helt ny plutselig restarter. Da fryser så klart alt som skjer i windows, og jeg må vente 3-5 sekunder før jeg kan gjøre noe igjen. Dette skjedde også med den gamle hardisken min så det burde ikke ha noe med selve hardisken å gjøre. Hele pc'n er relativt full av nye komponenter. Trodde kanskje det var sparemodus greia til Vista som slo inn, men har slått av den nå så det er utelukket. Hardware: - Asus p5q Hovedkort - Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB - Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz - ATi Radeon 4850 - 520w PS - Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Slike ting er som regel ikke alltid lette å finne ut av. En ting som man kan begynne med er å finne ut om hvorvidt feilen ligger i software eller hardware. Prøv å installere prøveversjon av XP og installer nødvendige drivere og se om samme skjer igjen. Forskjellig os == forskjellig driver, så det kan jo hende at det vil komme til å virke. Alternativt kan du laste ned en livecd av en linux-distro. Ulempen her er at det ikke er sikkert at harddisk-utkobling vil føre til merkbare feilsymptomer. Men du kan jo alltids prøve å installere en eller annen linux-versjonj lokalt på disken. Hvis dette ikke fører frem, kan du prøve følgende: - Bytt data-kabel til disken. - Bytt plasseringen til disken til en annen kontroller. - Prøv disken i en annen maskin, evt harddisk-kabinett. Hvis samme feilen oppstår hele tiden når du prøver det som er nevnt ovenfor, så er det bare å dryle disken i søpla, evt få ny disk på garantien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå