tomsi42 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 TIFF er mest egnet som et format mens du jobber med filen, eller skal levere bildet til trykk. Når du har justert ting som du vil ha det, så kan du lagre det som JPEG i høy kvalitet. Hvis bildet er i 16 bits modus, så må du konvertere det til 8 bits før du kan lagre det som JPEG. Tom Lenke til kommentar
Special P Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 TIFF er mest egnet som et format mens du jobber med filen, eller skal levere bildet til trykk. Når du har justert ting som du vil ha det, så kan du lagre det som JPEG i høy kvalitet. Hvis bildet er i 16 bits modus, så må du konvertere det til 8 bits før du kan lagre det som JPEG. Tom Og hvordan konverterer man det til 8 bits? Jeg merker at jeg har en del å lære fortsatt, begynner å bli en del spørsmål her Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Når du er i Adobe Camera Raw så er det et valg nederst på skjermen som lar deg velg mellom 8 og 16 bit. Setter du den til 8 bit, så går resten av seg selv. Hvordan du gjør det i Photoshop husker jeg ikke helt. HAr ikke PS på denne PC'en. Tom Lenke til kommentar
Special P Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Da er jeg endelig i mål og jeg har lært en hel del. Takker så mye for hjelpen jeg fikk av deg Tom Mvh Absolut Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det var bare hyggelig. Det er ikke bare du som sliter med dette. Tom Lenke til kommentar
Special P Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Godt å høre at jeg ikke er den eneste "idioten" her på jorden da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå