Special P Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Heisann, godtfolk Jeg fikk et eos 450D til jul og i dag skulle jeg åpne noen bilder i photoshop som var tatt i raw kvalitet (filen heter CR2). Da møtte jeg på det problem at det ikke gikk an. Kanskje et ganske dumt spørsmål, men jeg er nybegynner og kan ikke så masse med dette enda Håper en av dere proffer kan hjelpe meg takk på forhånd. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det skal gå fint å åpne dette i Photoshop. Har du fullversjon eller Elements? Lenke til kommentar
Special P Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Det skal gå fint å åpne dette i Photoshop. Har du fullversjon eller Elements? Har CS3 extended. Men jeg klarer ikke å åpne bildene i noen programmer, eller med andre ord: jeg får ikke sett bildene på pc-en i det heletatt. Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg lurer på om du ikke må ha nyeste version av CameraRaw? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det er mulig at du må laste ned en nyere versjon av Adobe Camera Raw for å lese filene. Tom Lenke til kommentar
Grado225 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Nybegynner selv, men jeg åpner de greit i Elements 7. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 For CS3 og Elements 5/6 så må du laste ned ACR 4.6. CS4 og Element 7 kommer med ACR 5, så da virker det. I tillegg har Canon en raw driver til Windows Vista som bør lastes ned og installeres for de som bruker slikt. Tom Lenke til kommentar