Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Overføring fra DVI-I_til_HDMI(TV)

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke om dette er riktig sted, men jeg har en laptop med X1400 skjermkort.

Laptopen har også en DVI utgang, der har jeg kobla på en DVI/HDMI omformer også kobla videre med en HDMI kabel inn til TV'ens HDMI.

Jeg har prøvd alt av innstillinger på ATi CCC, men får det ikke til. S-video derimot går helt fint.

Den omformeren har alle pins(vet ikke hvor mange det er).

Hva er det jeg gjør feil? Eller går det bare ikke?

Takker for all svar!

Endret av RePaC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes to (tre) typer DVI, Det er analog DVI (husker ikke forkortelsen), digital DVI (DVI-D) og en kontakt med begge (DVI-I).

Trolig er det ikke DVI-D signal fra laptoppen om det ikke funker.

-Det kan likevel være greit å prøve med siste driver, og du vet vel om at du må aktivere skjerm nummer to...

Lenke til kommentar
Prøver du kopibeskyttet innhold (blueray)? Bruker du en oppløsning som skjermen (tven) takler?

Jeg prøvde bare overføring fra PC til TV. Jeg har prøvd de fleste oppløsninger som er(og støttes).

Var noe merkelig som løste problemet; jeg kobla inn både s-video og HDMI(med det oppsettet som forklart) da kunne jeg i ATi CCC velge hvilken av de 2 jeg ville koble med.

Koblet jeg HDMI alene, fantes den ikke. Må være noe spesielt HW oppbygning på lappisen min eller SW trøbbel.

Må isåfall ha begge koblet inn samtidig. :)

EDIT: ja, jeg hadde på HDMI(1) kanalen på TV'en, så det var ikke et s-video signal jeg så på. Dessuten var det mye klarere enn s-video, så jeg kan ikke ha tatt feil av det.

Endret av RePaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...