Windows8 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Hei! Vet ikke om dette er riktig sted, men jeg har en laptop med X1400 skjermkort. Laptopen har også en DVI utgang, der har jeg kobla på en DVI/HDMI omformer også kobla videre med en HDMI kabel inn til TV'ens HDMI. Jeg har prøvd alt av innstillinger på ATi CCC, men får det ikke til. S-video derimot går helt fint. Den omformeren har alle pins(vet ikke hvor mange det er). Hva er det jeg gjør feil? Eller går det bare ikke? Takker for all svar! Endret 30. desember 2008 av RePaC Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det finnes to (tre) typer DVI, Det er analog DVI (husker ikke forkortelsen), digital DVI (DVI-D) og en kontakt med begge (DVI-I). Trolig er det ikke DVI-D signal fra laptoppen om det ikke funker. -Det kan likevel være greit å prøve med siste driver, og du vet vel om at du må aktivere skjerm nummer to... Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Ja, har aktivert skjerm nr 2. Sånne ting har jeg vært borti før med s-video, men det er en full DVI(DVI-I). Altså denne(nr. 2): http://dsnimg.dell.com/images/external/ima...r_Types.svg.png EDIT: ja, det er DVI-I på lappisen også, har akkurat installert nye drivere. Skal sjekke nu. Endret 30. desember 2008 av RePaC Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Går fortsatt ikke. EDIT: please, noen? Har lest det flere steder at det skal gå fra DVI-I til HDMI, og skjermkortet mitt støtter også DVI-I. Har også oppdatert driver, men går fortsatt ikke. Endret 30. desember 2008 av RePaC Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Prøver du kopibeskyttet innhold (blueray)? Bruker du en oppløsning som skjermen (tven) takler? Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Prøver du kopibeskyttet innhold (blueray)? Bruker du en oppløsning som skjermen (tven) takler? Jeg prøvde bare overføring fra PC til TV. Jeg har prøvd de fleste oppløsninger som er(og støttes). Var noe merkelig som løste problemet; jeg kobla inn både s-video og HDMI(med det oppsettet som forklart) da kunne jeg i ATi CCC velge hvilken av de 2 jeg ville koble med. Koblet jeg HDMI alene, fantes den ikke. Må være noe spesielt HW oppbygning på lappisen min eller SW trøbbel. Må isåfall ha begge koblet inn samtidig. EDIT: ja, jeg hadde på HDMI(1) kanalen på TV'en, så det var ikke et s-video signal jeg så på. Dessuten var det mye klarere enn s-video, så jeg kan ikke ha tatt feil av det. Endret 31. desember 2008 av RePaC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå