Geir72 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hei! Jeg skal lage et enkelt skript som skal 'sy' sammen flere filer til en samlefil. Problemet er at på slutten av hver 'kunde' i filen kommer det et spesialtegn. Jeg må finne og fjerne(eller ikke skrive linjen til samlefilen) spesialtegnet som kommer på siste kunde i hver fil. Jeg bruker Ultra Edit, og når jeg går i Hex modus, er tegnet representert , med verdien '0C'. Har ikke så mye peiling på dette, filene kommer fra stormaskin, og tegnet blir vist som en firkant i UE - ifølge en kollega er det symbolet for escape... Skriptet har en while løkke som henter ut en linje om gangen. Hvordan kan jeg omgjøre strengen til hex-verdi? Har søkt litt på nettet, men forstår ikke hvordan jeg skal bruke det som står der. Kan noen hjelpe? Mvh Geir Lenke til kommentar
MataFaka Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Hei! Jeg skal lage et enkelt skript som skal 'sy' sammen flere filer til en samlefil. Problemet er at på slutten av hver 'kunde' i filen kommer det et spesialtegn. Jeg må finne og fjerne(eller ikke skrive linjen til samlefilen) spesialtegnet som kommer på siste kunde i hver fil. Jeg bruker Ultra Edit, og når jeg går i Hex modus, er tegnet representert , med verdien '0C'. Har ikke så mye peiling på dette, filene kommer fra stormaskin, og tegnet blir vist som en firkant i UE - ifølge en kollega er det symbolet for escape... Skriptet har en while løkke som henter ut en linje om gangen. Hvordan kan jeg omgjøre strengen til hex-verdi? Har søkt litt på nettet, men forstår ikke hvordan jeg skal bruke det som står der. Kan noen hjelpe? Mvh Geir Er ikke helt sikkert jeg forstår helt hva du leter etter. my $hexverdi = 0x1B; #(endres til den hex verdien du vil ha vekk) $linje =~ s/$hexverdi//; Kanskje du kan poste litt av koden din så det er lettere å forstå. Endret 8. januar 2009 av MataFaka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå