Tale30 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Har fått et Canon HF100 (etter råd herfra ) og er foreløpig veldig fornøyd. Problemet er at jeg ønsker å sende filmsnuter til folk via mail, men når jeg skal spille av filmene uten å åpne dem i softwaren som følger med kameraet så får jeg beskjed om at det ikke kan spilles av fordi det er en filtype som quicktime ikke kjenner. Filmen ligger inne som en M2TS fil. Er det en måte man kan konvertere filen på eller noe? Hvis man må ha softwaren for å se filmen er det hele litt bortkastet.. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Sjekk om du kan eksportere som eller lagre som en annen filtype. Sjekk også innstillingene til kameraet. I menyen kan du helt sikkert velge hvilket filformat du ønsker å ta opp film i. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ta en titt på denne tråden. Det du trenger er MPEG Streamclip. Ellers kan du ta en spansk en og bare rename filene til mpg. Lenke til kommentar
PWeb Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Har fått et Canon HF100 (etter råd herfra ) og er foreløpig veldig fornøyd. Problemet er at jeg ønsker å sende filmsnuter til folk via mail, men når jeg skal spille av filmene uten å åpne dem i softwaren som følger med kameraet så får jeg beskjed om at det ikke kan spilles av fordi det er en filtype som quicktime ikke kjenner. Filmen ligger inne som en M2TS fil. Er det en måte man kan konvertere filen på eller noe? Hvis man må ha softwaren for å se filmen er det hele litt bortkastet.. Du kan konvertere med programmet Super. Det er gratis og du kan lese mer og laste ned her: http://www.erightsoft.net/SUPER.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå