Blib Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Har satt opp IIS på PCen min, og jeg lurer på hva som er forskjellen på http://127.0.0.1 og http://localhost... Jeg trodde nemlig at de var akkurat like! Men det er de altså ikke. Når jeg prøver meg på 127.0.0.1 må jeg skrive inn ett passord som jeg ikke har, mens på localhost funker det fett... Også funker dette seff kun med IE, Opera nekter å vise sidene uansett grunnet et loginmetode den ikke støtter.. Og når jeg prøver http://80.202.194.63 som er IPen min så funker det ikke da heller! Må ha passord der også Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 localhost er 127.0.0.1 ja... Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 jeg trodde 127.0.0.1 var intern-ip'en til server-maskinen på ett nettverk...og om du ikke er tilkoblet ett nettverk er 127.0.0.1 deg da..(siden du er på en måte server) Lenke til kommentar
tZar Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Det høres ut som at IE av en eller annen merkelig grunn tror du er på internett, og ikke intranet når du bruker ip'en istedet for localhost. Dette kan du sjekke nede til høyre i statusbaren i IE Hvis det er dette som er feil, og det er et problem for deg, så kan du legge til 127.0.0.1 som sites under local intranet i IE Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 localhost og 127.0.0.1 skal være det samme ja! :smile: Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Kan være noe i webserveren som sier den skal godta tilkobling mot "localhost", men ikke fra 127.0.0.1... I Apache tror jeg det er noe slikt... (altså den "stoler" på en tilkobling som ber om "localhost", mens med IP må du ha passord) Dette er bare en teori... har ikke så mye peil... Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Begge skal være det samme, også kallt Loopback addresse. Det at den ikke spørr om passord, du har ikke autentisert deg engang tidligere med localhost og bare glemt det da ? Men når det gjelder IIS så har den en tedens til å leve sitt egent liv noenganger. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 begge er like. grunnen til dette finner du her: C:WINDOWSsystem32driversetchosts fila er ei tekstfil uten extention, åpne den i notepad om du vil. her blir ip-adresser mappet til url'er, slik at du på denne måten kan sile sites. alle blir først sjekket opp mot denne fila før du går videre. f.eks bruker kazaalite dette Lenke til kommentar
MVH Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Start IIS manager (Start - Kjør - inetmgr). I inetmgr kan du endre rettigheter på filer og kataloger som skal ligge på 'localhost'. Åpne egenskaper for filer og der vil du finne rettighetene. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 I Win98 heter fila der 127.0.0.1 = localhost Hosts.sam Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 I Win98 heter fila der 127.0.0.1 = localhost Hosts.sam Nei.. det er en SAMple fil... (altså et eksempel) Du skal ha en ute .sam også... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Start IIS manager (Start - Kjør - inetmgr). I inetmgr kan du endre rettigheter på filer og kataloger som skal ligge på 'localhost'. Åpne egenskaper for filer og der vil du finne rettighetene. Mja, hva er det som må stilles på der da? Folk har Read access... Ingen som vet hvilke knapper en må trykke på og hvordan ting skal se ut? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Har du gitt serveren en IP adresse i server oppsettet og at den ikke står som "Use any"? Som regel; sørg alltid for å sett opp IP adressen i hvor du kan og aldri bruk automatiske innstillinger. (Gjelder alle type servere om det er web, ftp, media servere osv.) Videre, der det er mulig, gi den et navn. Men ja, localhost og 127.0.0.1 skal være det samme. For min del har jeg har gått fra IIS til Apache 1.3.27 og synes det er veldig mye bedre. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 Med Apache kan jeg ikke ha ASP. Og jeg finner ikke muligheten til å sette IPen til noe noensteds på egenskapene til serveren.. Hvis jeg leter på rett sted i det hele tatt! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Med Apache kan jeg ikke ha ASP. www.apache-asp.org Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Med Apache kan jeg ikke ha ASP. www.apache-asp.org Ja, var jeg deg ville jeg gått over til Apache/Apache-ASP... Hvis du setter opp både MySQL, PHP, og ASP/XML/XLT støtte, så er det svært lite du ikke får kjørt fra serveren... Dette er moduler du installerer i tillegg til Apache serveren IIS Uansett, du setter server IP adresse og navn osv ved å høyre-klikke på serveren du har satt opp i IIS manager, som du finner under Admin tools. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Ulempen med ASP under Apache er at du kun får kjørt Perl og ikke Visual Basic...Men uansett så er Apache med ASP,JSP og PHP bedre enn IIS! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå