Simen1 Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 A-Jay: Økningen i harddiskkapasitet de siste 10 årene har vært langt større enn enn økningen i plassen OS, programmer og spill tar. I praksis er det nå kun film som driver kapasitetsbehovet på hjemmedatamaskiner oppover. Både musikk, bilder, dokumenter, OS/programmer, presentasjoner osv har i praksis mer enn nok plass å ta av på en vanlig 1TB harddisk dersom man ikke skal lagre film på den. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Så lenge lyd-bilde-film-kvaliteten blir noe bedre på pc'en er det jo strengt talt ikke nødvendig med 5TB og i hvertfall ikke på èn disk!Når vi kommer så langt at bildene begynner å ta en halv mega og oppover, lydfilene omtrent 15-20MB og en vanlig dvd-rip ca 2Gb i HD kvalitet, først DA kan vi bruke disse enorme harddiskene. I dag er det jo blueray på rundt 27gb per film som gjelder, tv episoder rundt 1.5gb. Personlig er det for meg ganske normalt å ha bilde filer på 3-4GB. 1 harddisk på 5TB høres perfekt ut. Da kunne jeg hatt alle bildene mine i full kvalitet. Kanskje. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Til dere som synes det var en dårlig artikkel: Det er bare en "kommentar", ikke en artikkel Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Til dere som synes det var en dårlig artikkel: Det er bare en "kommentar", ikke en artikkel Hvis de kaller det en "kommentar" burde det bety enda høyere krav til innholdet. En kommentar skal gå i dybden og kommentere det som har skjedd. Det eneste denne artikkelen gjør er å referere alt de allerede har skrevet. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Personlig er det for meg ganske normalt å ha bilde filer på 3-4GB. Hva? Har du bilder som tar 3-4GB :O? Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 5 TB hadde passet fint! Er man litt kravstor på kvalitet så kan fint en film ta 10 GB, og da går plassen fort opp. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 I dag er det jo blueray på rundt 27gb per film som gjelder, tv episoder rundt 1.5gb.Personlig er det for meg ganske normalt å ha bilde filer på 3-4GB. 1 harddisk på 5TB høres perfekt ut. Da kunne jeg hatt alle bildene mine i full kvalitet. Kanskje. Til deg og alle andre: snakker såklart om hjemmebrukeren her Ikke en amatør resigør eller en som har det om hobby/jobb å fikse på lyder og sånt. Snakker om når hver bildefil tar 5MB fra digitalkameraet til Ola Nordmans familie. Eller når musikkfilene til storesøster tar 15-20 MB. Vet såklart at den Blu-Ray film kan ta opptil 40GB og at FLAC filer og sånt er store, men dette er jo for folk som "er interreserte", som vil ha det beste av det beste. Slik ser jeg det i mine øyne. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Har ledelsen glemt å ta med det store spranget fra ATI?!?!?! HD 4800 serien var en viktig hendelse i slutten av Juli! (Juni? xD) Lenke til kommentar
LarsXpert Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 jeg trodde også at dell fortsatte med spillmaskiner: http://www.hardware.no/artikler/dell_benekter_xps-kutt/51940 Dette kom en uke etter at hardware spekulerte i spillmaskinkutt! Burde kanskje vært sjekket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå