Requi Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Hva gjør jeg feil? (heeelt nybegynner; se bilde) Unable to run program file. Kan nevne at jeg bruker Dev-C++ 4.9.8.0 som fulgte med boken "C++ for Dummies 5th Edition | ©2004". Edit: Jeg prøvde dette skjelettet fra aC her på forumet (som folk sier funket), men det samme skjedde. Endret 30. desember 2008 av Requi Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg vet ikke hvorfor den er dum eller slikt, men det er mulig å bruke et simpelt google søk på "Programming eBooks" eller noe slikt. Lenke til kommentar
Requi Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Hva gjør jeg feil? Merker å bli litt "emo" etter jeg prøvde ut det første eksempelet, og den ikke ville execute. Prøvde med flere av eksemplene som fulgte med CD'en, men det skjedde akkurat likedan med de. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg anbefaler deg å laste ned Code::Blocks istedenfor Dev-C++, da Dev-C++ ikke lengre vedlikeholdes av utviklerne. Anyways, vanskelig for oss å si hva som er galt, men trykket du "run" uten å kompilere/linke først? Du kompilerer og linker ved å trykke Projects->Build eller noe i den duren, og etter at du har gjort dette, kan du prøve å kjøre progrmamet. Lenke til kommentar
Requi Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Jeg trykker "Execute>Compile", men så kommer den erroren opp som vist på nederst i bildet. Føler meg sinnsyk dum nå... Endret 30. desember 2008 av Requi Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg har ikke Dev-C++ installert, så det blir fortsatt bare gjetting fra min side, men det jeg vil tro programmet ikke linkes, og at det derfor heller ikke kan kjøres. Derfor bør du finne en "Build"-knapp. Mener å huske at det var det da jeg brukte Dev-C++. Forøvrig bør du lære deg å kompilere og linke uten å bruke et IDE som Dev-C++. .. Hvis du vil kan du sende meg en PM, så kan vi ta det over IRC/MSN/whatever. Litt krunglete å forklare det her via et forum, heh... Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Om du viser oss et skjermbilde med (så mye sopm mulig av) "Compile log" i stedet for "Compile", er det lettere å se hva som er feil. Lenke til kommentar
Requi Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Un-installed Dev-C++, og installerte Microsoft's Visual C++ (167MB; hva er det som er med denne pakken'a?). Uansett, tenkte å prøve ut den siden det var en del på dette forumet som anbefalte denne. Skal prøve å finne litt ut av den, finne "execute- og compile" knappene først f. eks. Hvilke slike programmer er det dere bruker til slikt forresten? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Jeg bruker Visual Studio 2008 Standard (Visual C++) For "execute og compile" velger du Debug->Start debugging. Eller trykker på F5. Trykk F9 i koden for å sette inn breakpoints. For bare å kompilere trykker du Build->Build solution Endret 30. desember 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Requi Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg bruker Visual Studio 2008 Standard (Visual C++) For "execute og compile" velger du Debug->Start debugging. Eller trykker på F5. Trykk F9 i koden for å sette inn breakpoints. For bare å kompilere trykker du Build->Build solution Jeg prøvde å fjerne denne tråden, men det funket ikke. Må visst være administrator eller noe slikt. Uansett, jeg gjennopptar denne diskusjonen i den andre tråden jeg laget for noen minutter siden, da den ommfatter litt mer basics osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå