Gå til innhold

Nytt grafikkort og prosessor. Hvilke?

Anbefalte innlegg

Som sagt skal jeg oppgradere Pc'en. grafikk kortet skal være GeForce og jeg skal ha AMD dual core prosessor, men jeg veit ikke spesifikt hvilke komponenter jeg skal kjøpe, så det hadde vært fint om noen kunne foreslå noe. Har et budsjett på 2000 kr (kanskje LITT over).

Veit at dette er feilpostet, men det er vanligvis dårlig med svar på data avdelingen :p

Takker for all hjelp ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, AMD bruker jo nå AM2+, så jeg går nå ut i fra at hovedlkortet ditt har nevnte sokkel og at du har PCIe til grafikken. Ellers hadde slikt vært greit å få oppgitt.

Prosessor: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349824

Grafikk: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=377432

Nå har ikke jeg så mye peil på Nvidia's produktlinje, men det ser ut som et bra kort. Det jeg har plukket ut nå havner på 2100, som er kankjse litt over budsjettet ditt, men ikke mye. Når det gjelder prosessoren, gå heller for denne trippelen sett at der er AM2+-sokkel du har.

EDIT: Dette hører vel hjemme i PC -> Komponenter...

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Så ut som et bra opsett det der S-r-ex. Hovedkort har jeg ikke peil på med tror nok du har rett ja. Men jeg tror jeg skal spørre han som bygde pc'en for meg hva han syns også.

Takker for all hjelp ;)

Edit: Det står "Socket 939 CPU" bak på eska til hovedkortet forresten. Det sier meg ingen ting men :p

Edit2: Har forresten en helt vanlig prosessor nå. Ikke dual core.

Endret av PatrickM91
Lenke til kommentar

Om du har socket 939 kan du bare glemme å kjøpe ny CPU. Du må i så fall kjøpe både hovedkort og minne (sokkel AM2+ og DDR2 minne).

Jeg har også socket 939, med en dual core Amd Opteron på 2,4GHz. Byttet nettopp ut mitt GeForce 7900gto med et Ati hd4870 til ca 2000,- og de spillene jeg har testet har ingen problemer her.

Lenke til kommentar
Om du har socket 939 kan du bare glemme å kjøpe ny CPU. Du må i så fall kjøpe både hovedkort og minne (sokkel AM2+ og DDR2 minne).

Så jeg kan ikke bruke DDR2 minnet jeg har nå fordi det ikke kommer til å passe? Faen dette blir dyrere enn jeg hadde trodd :dontgetit:

Jaja, takker for svar ;)

Lenke til kommentar

Når maskinen din drar såpass på årene, kan det være på tide med full pakke. Når du må bytte ut så å si alle komponentene, gjør som meg og start fra scratch. Nå ende mitt beløp på litt over 16.000 med ny skjerm og høyttalere i pakka som til sammen må ha vært ca 4k.

Kabinettet ditt burde være ATX-standard (innført i '95), så her er en rimelig oppsett uten at du trenger nytt kabinett, men det ser ut som om du alt har nytt minne, så jeg dropper det fra lista:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342270 (850kr)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349824 (1050kr)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354887 (1400kr)

Til sammen havner dette på 3300kr. Om noen vet om noen bedre løsninger, hiv på med innspill. Men med denne riggen burde du kunne spille nyere spill med rimelig god opplevelse. Drar ikke Crysis på max, men det er det lite som gjør ;)

Vet at Nettavisen hadde en guide til en sykt billig PC, men arkivsøkeren deres er no' elendig dritt, så det blir vondt å søke seg gjennom ørten sider med treff, særlig når man søker "billig pc" og man får bare bil-artikler...

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Har du DDR2 på et s939? Viste ikke at det var en gyldig kombinasjon..

Uansett, du må definere behovet ditt. Vil du ha pen grafikk, bruk pengene på gfx (hd4870 eller gtx260). Vil du over på en plattform som takler litt fremtid, billigst mulig, så må du ha nytt hovedkort (Amd 790 brikkesett er billig). Men dette kan i tillegg medføre behov for nytt minne og PSU, og overskrider budsjettet noe...

Jeg har som sagt en relativt kraftig cpu for s939 (sikkert billig på ebay). Tenkte alltid jeg skulle skifte til Intels Core2-oppsett, men følte aldri det ble verdt det, så jeg har lykkelig hoppet over et par generasjoner uten å føle noe tap. Hopper nok på AMD's neste om den slår til (AM3), siden intels nye er så vanvittig dyr.

Lenke til kommentar
har sjøl et Geforce XFX 9800gtx512 med en Intel Core 2 quad 2.66 kjører spill som Crysis og Far Cry 2 på full grafikk :thumbup:

Hmm merkeligt...

Så min pc, sjekk i profil, den tar kun Crysis i High med 1280x1024 oppløsning og kan få fps helt ned til 13 og når det ikke skjer noe som helst på skjermen opptil 49fps

Vil nesten si min pc stiller sterkere en din :p, og da tviler jeg du kjører helt fullt ;)

Lenke til kommentar
har sjøl et Geforce XFX 9800gtx512 med en Intel Core 2 quad 2.66 kjører spill som Crysis og Far Cry 2 på full grafikk :thumbup:

Hmm merkeligt...

Så min pc, sjekk i profil, den tar kun Crysis i High med 1280x1024 oppløsning og kan få fps helt ned til 13 og når det ikke skjer noe som helst på skjermen opptil 49fps

Vil nesten si min pc stiller sterkere en din :p, og da tviler jeg du kjører helt fullt ;)

Kansje han ikke har Vista på PC'en og derfor ikke kan sette innstillingene helt opp ;) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...