Yo2 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg var litt "triggerhappy" i går og bestillte meg en 1730. Det er en stund siden jeg har kjøpt denne type bærbar pc, så jeg mangler litt kunnskap på noen områder. Maskinen: Dell XPS M1730 CoreDuo T9300 8800GTX SLI 4Gb 667mHz ddr2 sdram 400gb hd (2*200GB) Ikke blueRay (trenger ikke dette på denne) Det var vel det viktigste, så til spørsmålene. Maskinen er bestillt med Vista Home, imidletid så har jeg en ubrukt Vista Ultimate. Har jeg noen fordeler av å installere Ultimate versjonen? Jeg foretrekker XP fremfor Vista, er det noen tap av ytelses på denne maskinen ved å bruke XP? Jeg har lest litt om dårlige drivere til skjermkortene, har noen link til et sted hvor det finnes bra drivere for maskinen ? Hvilken ytelse kan jeg forvente av maskinen og er det noen spill jeg fortsatt må spille på min stasjonære. Prisen for maskinen inkl MS Office 2007 Home/ryggsekk/frakt endte på 19966,- ved bruk av tilbud som går ut 07.01 samt kupong som går ut 31.12. Er dette en grei pris for denne maskinen? Evt. andre maskiner i dette prisområdet som kan være bedre/like gode? (Vekt størrelse har ingen betydning, jeg har andre maskiner som brukes når jeg trenger små lette maskiner) På forhånd takk og Lenke til kommentar
Yo2 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Hvordan vil denne:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=404938 være i forhold til den jeg har bestillt (se ovenfor) Endret 30. desember 2008 av Yo2 Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Den på komplett har vel ikke SLI? evt. kan du jo sjekke multicom.no, der kan du også konfiguere kraftige PCer! Lenke til kommentar
Yo2 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Den på komplett har vel ikke SLI? evt. kan du jo sjekke multicom.no, der kan du også konfiguere kraftige PCer! Som nevnt i 1 post i tråden så er min kunnskap ikke helt oppdatert om dagen mht. til bærbare makiner, men med forbehold om feil så ser det ut som om Multicom blir dyrere i en konfigurasjon som kan sammenliknes med Dell 1730 oppsettet. Lenke til kommentar
Yo2 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Her er Multicom maskinen som jeg tror er mest sammenliknbar med Dell 1730; INTEL WIRELESS WIFI LINK 4965AGN PCIE MINI CARD 802.11N BOX NS (4965AGNMM2WB) Multicom PC-produksjon og testing (MONTERING) Multicom gunnmodell D900 17" WUXGA (D900C-BK-WUXGA) INTEL Core 2 Duo E8500 3.16GHz LGA775 FSB1333 6MB Cache Retail Boxed (BX80570E8500) 2 X TRANSCEND 2GB SO-Dimm 800Mhz 200pin (jm800QSU-2G) Multicom 9800M GTX (D900-9800GTX) 2 X PRODUKSJONSVARE 200GB SATA 7200RPM 2.5" (200GBSATA72002.5_) Multicom bluetooth til D900 (D900-BT) MICROSOFT Windows Vista Home Premium 32-bit, norsk OEM (winvistahomepremiumnor32) MICROSOFT Office Home and Student 2007 Norsk Standard fullversjon (med CD) (79G-00051) Totalt (inkl. mva): 23 524,- Noen som har meninger anbefalinger ref. de tre alternativene ? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 På den multicom'n der, er ikke det CPU for stasjonær pc? Isåfall må den jo trekke mye strøm.. Lenke til kommentar
Yo2 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 På den multicom'n der, er ikke det CPU for stasjonær pc? Isåfall må den jo trekke mye strøm.. Stemmer, kun de som kommer opp når en skal konfigurere de heftigste maskinene. PS! Takk for tilbakemeldingene, det er overraskende få tilbakemeldinger her. Var medlem for endel år siden og det virket som om aktivitetsnivået er mye lavere nå desverre. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Hei. Ikke alltid en finner tråder en kan svare på da ikke alle har 10 binds leksikon i stua eller kunnskap om alt alle lurer på Når det kommer til ditt oppsett vil jeg si at du sikkert kommer til å bli fornøyd med din dell. I følge dine beregninger har du også spart 3 tusen på disse kupongene dine. Fordelen med Dell og f.eks Lenovo er at de ikke legger ved drit man ikke ønsker å bruke. Lenovo har jo en fin pakke lagt inn standard som tar seg av drivere og lignende. Når det kommer til denne ubrukte Ultimate lisensen din så ville jeg spurt dell om de kunne fjerne operativsystemet og at du får tilbake litt penger. Det står i brukerlisensavtalen til alle versjoner av Windows at hvis du ikke aksepterer den har du rett på å få refundert penger. Da har du spart litt og du kan da bruke denne ultimate lisensen som du vil. Det som kanskje kan være litt dumt med å bruke ultimate lisensen din er at du kan ha bruk for den på en fremtidig stasjonær. På OEM lisensene til Windows Vista så er det et poengsystem som begrenser hvor mye deler du kan bytte ut før maskinen din regnes som en ny maskin. Med en fullversjon kan du nemlig styre som du vil og på Bærbare er det egentlig ikke så mye å bytte ut. Gratulerer med kjøpet Endret 31. desember 2008 av SpecialForce Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Jula er vel kanskje ikke da det er høyest aktivitet her. Jeg har hatt XPS 1730. Først og fremst, den er milevis foran Toshiba på alt, det være service, byggekvalitet, ytelse, skjerm etc. Men, disse skjermkortene blir forferdelig varme. De består av en stor modul med dobbelt sett vifter på. Maskinen er totalt støysvak, men min kokte på det nærmeste og Dell valgte å ta den i retur. Dog, maskinen er blitz rask på alt. Ytelse i 3D trenger du ikke å tenke på de nærmeste årene. Ulempen, gammelt hovedkort og dermed trege RAM brikker, treg FSB (667 MHz) og forrige serie med prosessorer. Spiller dog liten rolle da man merker lite til det. Harddiskene er også raske og støysvake. Lyden er i beste fall helt grei, der skuffer den vel litt, men til gjengjeld er 1900x1200 skjermene helt fantastiske. Dog, det blir nesten litt vel høy oppløsningen. Strømforsyningen er på størrelse med en murstein og med enda høyere vekt. Personlig mener jeg det er en tabbe å kjøpe denne maskinen nå. Dell kommer definitivt med Centrino 2 etter nyttår en gang da absolutt alt av andre leverandrører har gjort det, du VIL føle det som en tabbe å ikke være der. Dernest, du må være forberedt på varme og til noe slikt bør du har en laptopkjøler. For min del fjerner det halve poenget med en bærbar. Min svidde i tillegg GPU, men her er jo XPS support genial. Allerede dagen etter sto det en tekniker på døra med nytt skjermkort. God service, men, ved retur har man et problem. Dell Norge har ikke noe å gjøre med XPS serien og man blir derfor henvist til XPS customer support (India, Danmark, Irland), et mas uten like. Men, kvaliteten er i utgangspunktet bra. Dog, vent med maskinen til de kommer med Centrino 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå