Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Hjelp, XP starter med bluescreen hver gang!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 4 år gammel Dell Dimension 8400.I går kveld spilte jeg på den, men så frøs xp helt, så jeg skrudde den av ved å holde inne av knappen. Dette har funket mange ganger før, men i dag morges, så kom denne bluescreenen frem :( Prøvde å reboote i de forskjellige modusene men intet funket...

Hva skal jeg gjøre?

Ting jeg har prøvd:

Boote fra XP cd, trykke "E" og fikk opp denne C:> tingen, her prøvde jeg å skrive CHDSK /F men det kom bare ukjent kommando :S

Her er blue screenen:

img5823ch6.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra http://aumha.org/a/stop.htm:

0x00000024: NTFS_FILE_SYSTEM

(Click to consult the online MSDN article.)

A problem occurred within NTFS.SYS, the driver file that allows the system to read and write to NTFS file system drives. There may be a physical problem with the disk, or an Interrupt Request Packet (IRP) may be corrupted. Other common causes include heavy hard drive fragmentation, heavy file I/O, problems with some types of drive-mirroring software, or some antivirus software. I suggest running ChkDsk or ScanDisk as a first step; then disable all file system filters such as virus scanners, firewall software, or backup utilities. Check the file properties of NTFS.SYS to ensure it matches the current OS or SP version. Update all disk, tape backup, CD-ROM, or removable device drivers to the most current versions.

* General Discussion {KB 228888} Win 2000, Win XP

* Caused by Open Handles while closing an application {KB 195857} Win NT, Win 2000, Win XP

0x00000025: NPFS_FILE_SYSTEM MSDN article

0x00000026: CDFS_FILE_SYSTEM MSDN article

Her ser det ut som at noe på disken din er korrupt eller skadet. Dette kan være filer eller deler av den fysiske harrdisken.

Du får ikke startet pcen i SAFEMODE?

Ting jeg har prøvd:

Boote fra XP cd, trykke "E" og fikk opp denne C:> tingen, her prøvde jeg å skrive CHDSK /F men det kom bare ukjent kommando :S

Prøvde du med CHDSK eller CHKDSK? Det skal være mulig å få dette til. Prøv dette.

Værste tilfelle her er at du ikke få reparert systemdisken skikkelig - "kanskje" du kan reformatere og innstallere på nytt. Men hvis den fysiske disken er ødelagt - vil jeg anbefale at du tar ut denne, koble den til en USB kabinett og redde det du kan.

Endret av exiplot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...