Gå til innhold

Er kr 3700 dyrt for en 21" Eizo F931 ?

tosson

Anbefalte innlegg

Hei

Tenker på å kjøpe en brukt 21" Eizo F931 crt 100% flatt billedrør som er ca 1 år gammel for kr 3700.- hos Jm data.

Lurer på om det er mye å betale for denne skjermen ?

Garanti 1,5-2 år

Skjermen blir meg fortalt å være i god stand.

På forhand takk.

Mvh Tommy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg betalte 1950 for min 21" Nokia 445X hos jmdata. Nå har jeg ingen anelse om Eizo'n er så mye bedre at den er verdt prisforskjellen, men jeg har ihvertfall ingenting å utsette på min Nokia.

det blir nesten som og sammenligne en lada og en ferrari, eizo er skjermenes ferrari

Lenke til kommentar

Den skjermen er gått ut og ryker den får du nok problemer.... Offisielt er den vel blitt byttet ut med Eizo sin nyere T965 / T966, som dog er aperture grill og de har jo sine svakheter de - sitter på en T965 selv, og tekst er ikke så krystallklart som på en god shadowmask MEN verdt pengene er den. Min T965 er fenomenal - fargene er jo geniale og naturtro, stille er den også. Denne alene ligger for eksempel på rundt om 9000kr etter frakt over web (beistet veier mye, så frakten koster flesk), 10500kr i butikken faktisk. Og det er relativt billig pris.

Uoffisielt - KJØP den, det er jo et sinnsvakt tilbud! Mener den tidligere i sin tid (ikke lengre tilbake enn 2-3 år) lå på 15000kr og ble ansett som en av de beste 21" man kunne få. Jeg har hørt at den var blant verdens beste 21" shadowmask CRT man kunne få fingrene i, men det er kanskje litt drøyt :D Shadowmask kan jo ha moire og fargene er kanskje ikke helt det samme som aperture grill, men sett bort ifra det burde shadowmask være et sikkert kjøp uansett hva man velger.

Edit: Beklager, beklager...der gjorde jeg en kjempebrøler, det var jo F980 jeg mente. Denne ligger på en rundt om 15000kr og oppover.. Da vet jeg rett og slett ikke hva jeg prater om :roll: Jeg -tror- det er invar shadowmask.

Lenke til kommentar
Jeg betalte 1950 for min 21" Nokia 445X hos jmdata. Nå har jeg ingen anelse om Eizo'n er så mye bedre at den er verdt prisforskjellen, men jeg har ihvertfall ingenting å utsette på min Nokia.

det blir nesten som og sammenligne en lada og en ferrari, eizo er skjermenes ferrari

Så du mener skjermen min er bare dritt? :shrug:

Lenke til kommentar
Edit:  Beklager, beklager...der gjorde jeg en kjempebrøler, det var jo F980 jeg mente.  Denne ligger på en rundt om 15000kr og oppover..  Da vet jeg rett og slett ikke hva jeg prater om  :roll:   Jeg -tror- det er invar shadowmask.

F931 har også shadowmask-rør. Den har flat skjermoverflate, men det er mulig den bare er "jukseflat". Jeg kjøpte en slik skjerm omtrent på denne tiden i fjor, og syntes ikke den var verd pengene (jeg ga riktignok 10k for den). Så jeg solgte den igjen. Eldre Eizo-skjermer, som F77, har et mye skarpere bilde, etter min erfaring. Tror ikke det kommer noe godt ut av å prøve å lage flate shadowmask-skjermer.

Lenke til kommentar

Vet du hva? Der må jeg si meg delvis enig, men ikke 100% - noen kombinerer litt av shadowmask og litt av Agrill for hybridskjermer som er flate. Men - jeg har sett en Hitachi 21" til 8-9000kr som er nesten flat, ikke helt men nærme nok. Denne var imponerende... men manglet fargene til T965'en jeg har nå. Har også sett flate shadowmask, og det kan se ut som god, gammel design har mindre problemer i selve bildet - mer "linearitet" og godt over jevnt og skarpt fra kant til kant egentlig uansett oppløsning, ingen "hotspots". Kanskje litt moire. Trinitron-baserte rør er vel flate av design, mens shadowmask ser ut til å holde seg bedre på "nesten-flat" formatet. Hvis man betaler får man nok en god skikkelig flat shadowmask, sikkert ingen tvil om det, men for meg virker det nesten som om enten LCD eller AGrill/Trinitron vil gi et bedre bilde hvis man skal ha 100% flatt. Shadowmask er jo sylskarpt og må sis å være suverent på tekst, ingenting å si om det, så skal man ha to skjermer kan jeg anbefale en av hver som jeg kjørte et par måneder helt til jeg ble blakk og måtte selge den gamle shadowmasken :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...