-grommis- Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hei Det er så lenge mellom hver gang jeg kjøper ny PC at jeg mister helt oversikten. Har plukket ut litt hardware som jeg tenker at kan passe sammen og ønsker at noen som har litt mer oversikt kunne komme med råd og innspill. Maskinen skal brukes hovedsakelig til light bildebehandling. Dvs ordne på bilder tatt med eget kamera, iTunes, scanning av bilder/negativer, litt spill og vanlig hjemme-pc-bruk. Har et Chiftec Dragon midi tower som jeg skal bruke til den nye hardwaren. Det jeg har sett meg ut er: Asus M3A78, AMD 770+SB700, DDR2, AMD Phenom 8450 Triple-Core 2,1 GHz Boxe Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Asus Radeon HD 4850 1GB GDDR3, Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS, Pluss to stk WD-hardisker. Hovedspørsmålet er jo på prosessor og hovedkort. Er hovedkortet ok? Og er det noe poeng med triple-core prosessor? Er det bedre alternativer til omtrent samme pris, eventuelt lavere? Er skjermkortet ok? Og til sist, holder det med 550W til dette oppsettet? På forhånd takk for innspill. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg tror jeg ville gått opp til 650-700W PSU. Mulig det kan bli litt lite når du skal ha et 4850 kort og to harddisker. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Enig der. Dessuten er PSU en komponent som varer lenge, og da er det greit med en som har mye kraft og høy kvalitet. Lenke til kommentar
-grommis- Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Ok, takk for det. Da går jeg opp til 650W av samme type. Resten så greit ut eller? Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Pluss at hovedkort som 4850 krever vel kanskje 2 PCIex kontakter, husker ikke/vet ikke, men tror at kort på den størrelsen trenger det for å yte maksimalt Lenke til kommentar
-grommis- Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Pluss at hovedkort som 4850 krever vel kanskje 2 PCIex kontakter, husker ikke/vet ikke, men tror at kort på den størrelsen trenger det for å yte maksimalt Ser ut som dette kun trenger et spor. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ok, da er det mulig at det er 4870 som trenger to da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå