klilleng Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Hei, min far må skaffe seg "mobilt bredbånd". Da lurer han på: - Hva har best dekning? (antar Telenor?) - Hvem har gunstigst priser? (et "betal-for-bruk med maks pris pr dag" abonnement tror jeg er fint å starte med) Det må være enkelt å bruke, og skifte sømløst mellom 3G/GSM osv. Telenor sine "trådløse soner" er sikkert et pluss, men ikke noe avgjørende faktor. Tror også det enkleste for ham er å kjøpe en laptop med innebygget støtte for dette. Kanskje en liten "nett-PC". Noen som har oversikt på hvilke av disse som finnes med innebygd støtte for mobilt bredbånd? Evt hva som finnes av vanlige laptop'er? Takk. Endret 30. desember 2008 av klilleng Lenke til kommentar
mateogold Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Telenor har desidert best dekning på 3G i byer og tettsteder - ICE slår dem kanskje men noen kvadratkilometer på arealdekning, men tar man med EDGE som er helt kurrant å bruke når ikke annet finnes, så vinner TnM uansett. Koster 20,- mer i mnd. for TnM Kveld og helg - men da har du T3G på utallig flere steder enn NC og mye tettere med basestasjoner der begge har dekning. Se på Sør-Helgeland (5 kommuner i sørlige Nordland fylke), her har NC 1 (en) 3G sender. Telenor har 8! Tar jeg det enda litt lengre og utvider distriktet med noen kommuner til så har NetCom 4 og Telenor 34.... (Kilde: Dekningskartet til NetCom og Telenor - se selv) Mateo Endret 1. januar 2009 av mateogold Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Netcom connect fritid, er nok det som gjev mest for pengane. Du surfar så mykje du vil på fritida for 99kr i månaden. Det vil vere den billigaste løysninga viss han skal bruke det 5 dagar eller meir i månaden. Sjølv har eg Netcom connect fritid som mitt hovud internett, og slepp derfor å bruke mykje pengar på ADSL. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Til tross for at Telenor ikke er billigst leverer de best dekning der du befinner deg. Selv har jeg opplevd og oppnå en hastighet på 7.2MB med såkalt HSPDA. Telenor stoppet riktignok dette relativt fort, men det var gøy så lenge det varte. Du kan forvente en hastighet på rundt 2MB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå