varebil Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Det var en gang en pc som hadde 2x Apacer DDR-266 minnebrikker i seg. Hovedkortet i den lykkelige pc'n var et Epox 8kHa2. En dag bestemte eieren av pc'n seg for at han ville være litt snill mot en som han kjente, og så lånte han bort den ene minnebrikken. Pc'n fungerte fortsatt knirkefri på en minnebrikke, og for 3 uker siden var den på LAN. Da pc'n kom hjem fra LAN hadde eieren av pc'n fått tilbake den minnebrikken han lånte bort (trodde han), så han satte den inn med en gang. Men det han ikke visste var at han satte inn en ukjent Samsung RAM brikke, og når han startet opp pc'n fikk han konstant piping, og feilmeldingen C1 på det lille displayet på HK. Skjermen var svart. Den slemme samsung brikken ble fjernet, men problemet fortsatte. Er det noen som har en forklaring på hva som har skjedd ? Kan en Samsung brikke ødelegge en Apacer brikke når de kjører sammen? Kan en Samsung brikke ødelegge hovedkortet ? Håper på fornuftige svar Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hvis du skal sjekke om det er feil på rammen må du kjøre memtest86 Lenke til kommentar
Navidi Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hvis du skal sjekke om det er feil på rammen må du kjøre memtest86 Har kjørt programmet noen ganger, men har ennå ikke funnet feil på noen brikker som jeg vet det var feil på. (testet de i RAM tester) Noen som har andre erfaringer en meg? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Vel...hvis det ikke kom noen errors så kan det vel være proget som ikke finner slike feil...er du sikker på at det ikke kom noe?! Lenke til kommentar
varebil Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 må denne minne-testen kjøres på en annen pc da eller ? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Programmet skal kjøres på den pc'en med ramfeil...du har vel kjørt programmet i oppstarten? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 han får jo svart skjerm, reset bios sikkert noe skit som ar blitt satt for høyt der Lenke til kommentar
Gef Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 han får jo svart skjerm, reset bios sikkert noe skit som ar blitt satt for høyt der Jeg fikk svartskjerm når det var ramfeil hos meg... Lenke til kommentar
varebil Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 jeg har prøvd å resette bios, men det funka ikke..har ikke prøvd å nullstille bios ved å fjerne batteriet da.. får "no signal" på skjermen når jeg prøver å starte pc'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå