rublings Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Da søker jeg hjelp her inne nok en gang. Denne gangen er det jeg som skal ha nye høyttalere Jeg er ute etter god trøkk, så god at jeg ikke trenger sub i første omgang. De høyttalerne jeg har nå, CV VE-15f blir rett og slett for store for mitt 12kvm rom, hvem hadde trodd det? I alle fall, kravene er: + Max 4000,- + Se bra ut + Ikke være så store som CV-ene. Størrelsen på disse er: H:92, B:41, D:53cm. Ser helst de er smalere og kanskje ikke så dype, men det tror jeg ikke blir et så veldig stort problem å finne. + Hadde vært supert om det hadde vært mulighet for bi-amping om jeg har forstått konseptet riktig. Jeg har en 6.2 forsterker, med 150w på frontene og 2 100w sub-utganger. Tenker det hadde vært supert å kunne drive bassen(e) på høyttalerne på sub-utgangene, og mellomtone og diskant på vanlig front-utgangen. Vet om noen som har gjort dette med min forsterker, og det funket visst knall. Dette er ikke et krav i seg selv, bare et stort pluss. + God lyd såklart. Hører på alt fra Evanescence til Avenged Sevenfold til T-pain, så litt trøkk er greit. Kanskje ikke et 15" basselement slik som jeg har nå, det blir litt voldsomt. Setter pris på litt kraftig og samtidig fast bass. Har sett meg ut Jamo sine s606. Synes disse ser veldig bra ut, og det at bassene er på siden gjør jo at man får bra med trøkk inn i en smal høyttaler. Prisen passer perfekt også. Vet forøvrig ikke om disse kan biampes, men jeg skal på soundgarden etter nyttår og høre på disse, så det er ikke noe problem. Noen som vet om noen høyttalere som kan matche S606 eller passe bedre for mitt bruk? Er ikke fremmed for å kjøpe brukt, så lenge ikke prisen overstiger 4000,-. Takker på forhånd for all hjelp Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hvilken forsterker har du? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Cav 2086. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Tålig strømsterk forsterker, med andre ord. Hva med Dynavoice Challenger M-65 eller M-85, eller QLN Artech 6 eller 8? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Godt nytt år alle sammen. Hvis jeg klarer å tenke klart her nå, så vil jeg gjerne ha noen anbefalinger i forhold til Jamoene. Har tenkt litt på Challenger m65, og de er jo ganske billige i forhold til Jamoene. Frister litt med M-65, da jeg ikke forakter utseende på disse heller selvom de kunne vært litt finere. Er det mulighet for bi-amping på disse? Kan de kompensere for mindre WAF-effekt med noenlunde bedre lyd? Frister veldig med disse, men lite vits hvis de er større enn Cvene, og spiller dritdårlig Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 M65 er en del slankere enn VE-15. Høyde og dybde er omtrent likt, men de er en del smalere, så de er litt mer plasseringsvennlige. De har nok ikke like mye basstrykk som VE-15, men lydkvaliteten er nok en del hakk bedre. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 M65 er en del slankere enn VE-15. Høyde og dybde er omtrent likt, men de er en del smalere, så de er litt mer plasseringsvennlige. De har nok ikke like mye basstrykk som VE-15, men lydkvaliteten er nok en del hakk bedre. Så er Jamoene verdt de ekstra pengene? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Nå har ikke jeg noe erfaring med Jamo, men har hørt mye bra om Dynavoice hvertfall. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Da blir det vel gjerne de da Hvis ikke noe har noen innvendinger? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Jeg tror ikke du velger feil om du satser på Dynavoice, men hvis du bor nær en soundgarden butikk, så kan du jo se på Artech'ene før du bestemmer deg. Jeg er godt fornøyd med mine Artech 8 hvertfall, og de er litt mer plasseringsvennlige enn VE-15. Endret 2. januar 2009 av Lefse Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 HiFi klubben har tilbud på B&W DM 685 stativhøyttalere til 3400,- Lenke til kommentar
rublings Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Ikke godt nok trøkk med tanke på at jeg ikke skal ha sub Ellers hadde det vært en kandidat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Men den burde kanskje vurderes da den har alt annet enn dette såkalte "trøkket"? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Er klar over at det er en knallgod høyttaler, men siden jeg ikke skal investere i sub så er den ikke et alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå