Pozzolan Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Kjører faktisk helt standard innstillinger på HFS. Kanskje du rett og slett skal sette opp DMZ på altiboxen mot linksys routeren, eventuelt få den satt opp hjemmesentralen i Bridged modus. Hørtes nemlig svært tungvindt ut å ha to routere etter hverandre. Kjører man HFS og alt er rett skal man kunne åpne ipadressen sin i nettleseren og kunne se en liste over filer man deler. Bruker du port 80 eller bruker du en annen en? Endret 31. desember 2008 av Stealthy Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Bruker en annen port. Har kun åpnet for èn port fra hjemmesentralen så bruker denne. Men har planer om å kutte ut min egen router og kun bruke hjemmesentralen, men jeg har rotet bort det arket med info om hvordan jeg kommer inn i routeren til Skagerak så må vente til det brevet med infoen kommer i posten. Så du har bare startet det opp og ikke forandret på noe som helst? Hvilken IP er det du deler da? Den interne på nettverket eller den eksterne? Det er vel sistnevnte som skal brukes? Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Har satt opp videresending av port 80, that's it. Men når du sender en link hvordan ser den ut? Er det bare http://dinipadresse eller er det http://dineksterneip:dinport ? Du må nemlig bruke sistnevnte om du ikke bruker port 80. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Det er sistnevnte ja. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Begynner å gå tom for idéer nå. Har du en brannmur som blokker programmet? Er det andre programmer som bruker samme port samtidig som du bruker HFS? Vet ikke om dette er relevant, men er verdt ett forsøk. Hvis porten er rett så skal det fungere, enkelt og greit. Kan du legge ut adressen til HFS her så kan jeg prøve herfra, denne kan du alltids fjerne etterpå slik at den ikke ligger her til evig tid. Endret 31. desember 2008 av Stealthy Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Her: http://79.160.185.52:27936/Blindside%20-%2...A%20Glimpse.Mp3 Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Hmm... fungerte ikke så bra det. Du er bombesikker på at porten er ordnet rett? Har du mulighet til å koble deg direkte på altiboxen å se om det fungerer da? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Har planer om å kutte ut min egen router og kun bruke hjemmesentralen, men jeg har rotet bort det arket med info om hvordan jeg kommer inn i routeren til Skagerak så må vente til det brevet med infoen kommer i posten. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Er det ikke bare å koble seg til meg en kabel da? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Nei, man kommer ikke inn på den på den måten. Man må logge inn med kundenummer og pin-kode via hjemmesiden deres. Og de vil ikke gi ut dette over telefon eller epost så derfor må jeg vente til det kommer i posten... Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Er det virkelig et så tungvindt system? Jaja... Er vel lite å gjøre med det. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Det er nok det desverre. Men skal sjekke opp igjen når jeg har fått tilgang. Takk for hjelpen så langt! Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Gjør det, så får du spørre om det er noe du lurer på. Bare hyggelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå