Gå til innhold

Beste programmet for å sende store filer?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 30/30 mbit-linje og kjenner flere som har tilsvarende hastigheter, men vi får jo aldri utnyttet dette mtp fildeling. Msn funker dårlig på dette og har ikke funnet noen god løsning på dette problemet. Er det noen som vet om programmer som funker bra til sending av filer? Må kunne sende filer på 5gb +

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tester ut dette nå. Takk for tips! :)

FTP funker jo, men det tar jo tid å laste opp og det er jo ikke billig hvis man skal ha noen gb med plass. Men HFS sender direkte? Eller lastes filene opp et sted først?

HFS sender filene direkte ja. Du velger bare hvilke filer du vil dele og sender en linken til filen(e) du vil dele.

Du trenger heller ikke å laste opp filene noen plass om du oppretter en FTP-server lokalt på din datamaskin.

Lenke til kommentar

Standard firmware ja. Får det noen konsekvenser for resten av nettverket når jeg bruker no-ip?

Prøver å sende filer via HFS nå, men den oppgir jo min interne ip-adresse og personen som skal ha denne filen får opp "Siden kan ikke vises". Hvordan får jeg det til slik at programmet bruker den eksterne ip-adressen?

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Konsekvensen er at de du har gitt no-ip adressen automatisk vet ipadressen din. Dette vil jeg si er ganske så ufarlig.

Husker ikke om standard firmware har denne muligheten, du kan jo alltids koble til routeren og se om du finner noen valg. Hvis ikke kan du alltids flashe den med DD-WRT og få ett mye mer stabilt nettverk. Krever litt arbeid men er absolutt verdt det

Edit: Har du satt opp Port Forwarding?

Når du har satt opp det bruker du http://www.ipadresse.no/ til å finne din eksterne adresse. Denne deler du så med "verden".

Endret av Stealthy
Lenke til kommentar

Har satt opp porter og vet min eksterne ip-adresse, men hvordan får jeg forandret dette i HFS?

Edit: Fant det nå.

Edit2:Det holder å la HFS finne den eksterne ipen og så gi ut linken med denne ipen?

Og finnes det en guide for flashing med DD-WRT?

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar
Funker dårlig med HFS altså. Han jeg sender til får bare at siden ikke kan vises. :(

Har også prøvd HFS`s "dynamic dns updater" for å bruke no-ip, men funker dårlig det også.

Du har vel åpnet og port forwardet portene til din interne IP addresse, som også må være statisk?

Lenke til kommentar

Jeg vil si at en FTP-server er den beste løsningen (en liten guide her). Ellers er jo som nevnt bittorrent også en god måte å overføre filer på. HFS som nevnt også et godt alternativ, håper du kan klare å sette det opp. Et annet alternativ kan være en Direct-Connect forbindelse. Om ikke på en egen hub, kanskje på noen andre sin. Gitt at dere har nok ting å dele og begge har Lyse-linje kan dere prøve ut Lysehubben.com.

MSN virker å ha er ønske om å minke piratvirksomhet gjennom tjensten sin, og har dermed så godt som kvalt ihjel fildelingsfunksjonen sin, så styr unna det. Når det er snakk om så store filer som du beskriver så er det å glemme alle slike tjenester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...