Wooho Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Hei! Har jobbet som utleid konsulent via et bamannings byrå og skal nå gå over fra utleid til fast ansatt i bedriften jeg var utleid for. Saken er den. Kontrakten med bemanningsbyrået går ut den 31.12.08 (min siste arbeidsdag er i dag). Fast ansettelse er den 01.01.09 (begynner å jobbe den 02.01.09) Lønningen fra bemanningsbyrået er den 12 hver måned. Så min desember lønn (siste lønning) blir utbetalt den 12 januar. Vil feriepengene også bli utbetalt da eller blir de utbetalt på et senere tidspunkt? Blir feriepengene trukket for skatten? Har vært utleid i akkurat et år. Endret 30. desember 2008 av Wooho Lenke til kommentar
KS Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Om det blir ferielønnsutbetaling den 12. januar eller ikke, tror jeg avhenger mest av lønningskontorets rutiner der du jobber. Uansett må du si fra at du ønsker feriepengene utbetalt. Jeg tror du tidligst vil få feriepengene i februar. Feriepenger er skattbar inntekt som all annen inntekt, men utbetales normalt i en måned (juni) uten skattetrekk. Får du utbetalt pengene i en annen måned skal det trekkes skatt. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Siden du skal forsette i det samme firmaet så vil jeg gå sterkt utifra at du får feriepengene utbetalt på helt vanlig måte i sommer og at du ikke må skatte av de pengene.. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Vel det viser seg at bemanningsbyrået jeg jobbe(t) for praktiserer å utbetale feriepengene måneden etter siste ordinære lønning. Og da blir feriepengene skattefrie:D Så case closed fra min side. Takk for svarene ellers godfolket:) Endret 30. desember 2008 av Wooho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå