Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med skjerm

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har plutselig fått problemer med å få bilde på skjermen min. Skjermen fungerer i oppstartsfasen, men når maskinen er ferdig pålogget, og den karakteristiske innloggingslyden kommer, blir skjermen stående og lete etter signal. Tilslutt gir skjermen opp og slår seg av. Det virker som den ikke klarer å motta signal fra pc (men alt tyder på at pc er ferdig innlogget og klar til bruk; hvis jeg bare hadde hatt et #¤#"¤%% bilde). Jeg også prøvd en annen skjerm og ny kabel med samme resultat.

Jeg kjører blant annet:

Gainward GeForce 7950GT 256MB,1,2ns DDR3

,PCI-Express, "BP7950GT-256-GS-TV-DD

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

LGA775, 4MB

Microsoft Windows XP/2002 Professional (Win32

x86)

Håper noen klarer å stille diagnose ut i fra dette

B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan virke som om enten skjermkortdriveren er fucd, eller at oppløsningen er satt for høyt. Prøv å trykke F8 somen gal før windows loading bildet kommer opp (mellom bios og windows loading), og start i safe mode. Om det funker, så prøv å fjerne skjermkortdriveren. Så restarter du, og laster ned nyeste driver fra www.nvidia.com og så holder vi tomlene for at det funker :new_woot:

Lenke til kommentar

Prøv å start xp i safemode. Hvis du da får bilde, bruk drivecleaner fra guru3d.com og rensk pcen for skjermdrivere. Reinnstaller drivere og prøv å boote opp.

Trykker på F8 for å velge bootmetode.

Kan virke som om enten skjermkortdriveren er fucd, eller at oppløsningen er satt for høyt. Prøv å trykke F8 somen gal før windows loading bildet kommer opp (mellom bios og windows loading), og start i safe mode. Om det funker, så prøv å fjerne skjermkortdriveren. Så restarter du, og laster ned nyeste driver fra www.nvidia.com og så holder vi tomlene for at det funker :new_woot:

Kom meg tydeligvis i forkjøpet ;)

Lenke til kommentar

Takk så mye! Dette funka det.. Men er det mulig å kjøre med for høy oppløsning? Jeg kjører på 1920/1200. Skjermen anbefaler det, men kan dette skape trøppel? Hva skal jeg i så fall kjøre på ellers?

Jeg tilbakestilte pc til et tidligere punkt.. Jeg har lyst til å oppdatere driverne til skjermkortet.. Kan jeg gå til NVIDIA og laste ned de nysetste driverne, eller bør jeg fjerne de som ligger på maskinen før jeg innstalerer nye?

Endret av Bandini
Lenke til kommentar

Maks oppløsning begrenses av hvor mange pixler skjermen fysisk har. Om du setter høyere oppløsning vil skjermen enten nedskalere eller si at oppløsningen er for høy.

Oppløsninger (med noen unntak):

15": 1024*768

17": 1280*1024

17"w: 1440*900

19": 1280*1024

19"w: 1440*900

20": 1600*1200

20"w: 1680*1050

22"w: 1680*1050

23"w-28"w: 1920*1200

30"w: 2560*1600

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...