riis Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Heisann, har akkurat reformattert PC'en med Winows XP. Har installert k lite codec pack, men får likevel ikke spilt av mkv-filer i den medfølgende MediaPlayer Classic. Noen som har noen idéer om hva jeg kan ha gjort feil / ikke har gjort riktig ? PS: Ja, jeg søkte i forumet etter liknende problemer, men fant ingen som hadde det samme problemet beskrevet i førstepost. Endret 30. desember 2008 av riis Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Prøve VLC istedenfor? Innstallert siste drivere til skjermkort eller reformatering? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 halii matroska splitter må til for å spille av mkv-er i mpc. forøvrig er k-lite søppel av værste sort, alt man trenger av kodeker finner man i ffdshow. vlc er litt kjip til h264 produsert av x264. vlc bruker en utdatert versjon av ffmpeg. Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg spiller da av mkv filer uten problem i VLC? Lenke til kommentar
riis Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Har installert siste driver til skjermkort. Filene fungerer utmerket i VLC, men av en eller annen merkelig grunn liker jeg MPClassic bedre enn VLC Skal leite etter matroska splitter, har noen en direktelink ? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ja, vlc støtter mkv, men ikke i like stor grad som halii+ffdshow - både splitter og dekoder i vlc kan få problemer med visse former for h264-innhold, når x264 blir brukt til encodingen, og resultatet blir puttet i en mkv-fil. Lenke til kommentar
riis Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) halii matroska splitter må til for å spille av mkv-er i mpc. forøvrig er k-lite søppel av værste sort, alt man trenger av kodeker finner man i ffdshow. vlc er litt kjip til h264 produsert av x264. vlc bruker en utdatert versjon av ffmpeg. Fikk det til etter å ha installert Haali matroska splitter. Endret 30. desember 2008 av riis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå