Calm Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Kjører FTP-server på serveren hjemme og har kommet over et litt merkelig problem. På serveren har jeg mappet opp filshares fra andre servere som egne stasjoner, f.eks. har \\workstation\movies\ blitt mappet opp som M: på serveren. Disse stasjonene har jeg videre gitt tilgang til fra noen FTP-brukere, satt opp som alias i home dir på Filezilla. Problemet er at browser jeg mappene som kommer fra nettverket er de tomme. I mapper som ligger lokalt på serveren får jeg opp alt innholdet. Noen som har vært borti dette? Bruker Filezilla 0.9.27 beta på serveren, og Windows Explorer/IE7 på Vista som klient. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det eneste som slår meg er spørsmålet om du kjører filezilla som service eller applikasjon. Services startes opp i oppstart av systemet, men jeg tror ikke oppmapping av nettverksshares blir montert før bruker logger inn, og da avhengig av hvilken bruker som logger inn. Services blir også kjørt som bruker system som gjerne ikke har oppmontert samme shares som din bruker. Står det noe i systemloggene? Lenke til kommentar
TotalVarsling Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Kjører FTP-server på serveren hjemme og har kommet over et litt merkelig problem. På serveren har jeg mappet opp filshares fra andre servere som egne stasjoner, f.eks. har \\workstation\movies\ blitt mappet opp som M: på serveren. Disse stasjonene har jeg videre gitt tilgang til fra noen FTP-brukere, satt opp som alias i home dir på Filezilla. Problemet er at browser jeg mappene som kommer fra nettverket er de tomme. I mapper som ligger lokalt på serveren får jeg opp alt innholdet. Noen som har vært borti dette? Bruker Filezilla 0.9.27 beta på serveren, og Windows Explorer/IE7 på Vista som klient. Testa ioFTPD om du kör windows. och GLFTPD på unix/linux Vill du ha något enkellt använd Raidenftp till windows Lenke til kommentar
Calm Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Det eneste som slår meg er spørsmålet om du kjører filezilla som service eller applikasjon. Services startes opp i oppstart av systemet, men jeg tror ikke oppmapping av nettverksshares blir montert før bruker logger inn, og da avhengig av hvilken bruker som logger inn. Services blir også kjørt som bruker system som gjerne ikke har oppmontert samme shares som din bruker. Står det noe i systemloggene? Der sier du noe Filezilla kjører som service, under SYSTEM-brukeren. Man har jo muligheten til å sette servicen til å kjøre som en annen bruker. Er dette en løsning, eller vil det by på andre problemer? Er det evt. mulig å sette mappingen av nettverksstasjoner på system-nivå, og ikke per bruker? Testa ioFTPD om du kör windows. och GLFTPD på unix/linux Vill du ha något enkellt använd Raidenftp till windows Takk for svar, men det er lite hjelp i det du skriver. Så klart kan jeg bytte til en annen server, men det er neppe løsningen på problemet. Er 100% fornøyd med Filezilla på Win2k3, ser ingen grunn til å bytte, hverken ftpd eller OS. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Man har jo muligheten til å sette servicen til å kjøre som en annen bruker. Er dette en løsning, eller vil det by på andre problemer? Testet å starte servicen som brukeren som har mappet opp nettverksstasjonene. Det fungerte ikke Lenke til kommentar
Calm Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Man har jo muligheten til å sette servicen til å kjøre som en annen bruker. Er dette en løsning, eller vil det by på andre problemer? Testet å starte servicen som brukeren som har mappet opp nettverksstasjonene. Det fungerte ikke Løste dette! I stedet for å lage alias i homedir som pekte til de monterte nettverksstasjonene så lot jeg de peke direkte til filsharet. Case closed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå