tor-ivar.hals Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) hm.. dette likte jeg :-) Flott og behagelig bilde. Nå er jeg ingen ekspert på studio-belysning, men synes du har greid å få fram et vakkert ansikt her... Likte belysningen du har brukt. Er det en paraply/softboks til venstre for kamera + reflektor på høyre side av kamera? Når andre kommenterer slike studiobilder ser jeg ofte at man kommenterer eventuelle skygger... som f.eks. ved hennes høyre øre.. og under haken hennes... kanskje en reflektor kunne myket opp disse skyggene litt? Hva er gjort i Photoshop? Kan gjette at du gjort litt forsiktig skinsmoothing? I så fall skal du iallefall ha skryt for en bra jobb ;-) Hva har du gjort ellers? Endret 30. desember 2008 av tor-ivar.hals Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Rent og pent. Jeg hadde kanskje ville hatt litt mer luft på sidene og over jenta? Men bare kanskje. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det som umiddelbart hopper ut av dette bildet er en skygge under hennes høyre øre (fra vårt ståsted), som i mine øyne ødelegger det "perfekte". Posering og utsnitt er bra i mine øyne, men jeg er usikker på om etterarbeidet er smigrende for nesen hennes... Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 tor.ivar, er nok en beauty dish rett forfra høyt oppe som er mainlight her. Hadde lyset vært til siden ville jo ikke neseskyggen falt rett ned, eller catchlighten vært mitt på =) Du vet jeg synes det er bra Eric.. så trenger vel neppe kommentere noe videre på det =) Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) takk for kommentarer. syns selv ikke skyggen ødelegger, for min del så legger det til mer detaljer i ansiktet. Har jeg valgt at ansiktet skulle ha vært helt skyggeløs så har jeg plassert hårlyset helt annerledes. Samtidig som jeg har brukt kamskjell lys. jup Cruel I know . Endret 30. desember 2008 av DeViSoR Lenke til kommentar
tor-ivar.hals Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 tor.ivar, er nok en beauty dish rett forfra høyt oppe som er mainlight her. Hadde lyset vært til siden ville jo ikke neseskyggen falt rett ned, eller catchlighten vært mitt på =) :-) Jepp... ser det nå som du sier det... som sagt.. har null erfaring med studiobelysning :-) Tror kanskje jeg ble litt lurt av hårlyset... ...som jeg ut fra bildet ikke helt ser hvor står... :-) hm.. har mye å lære enda, gitt :-) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Førtitallsglamour er jo stilig, og jeg synes du har lykkes ganske bra. Jeg er nok ikke like streng som Anew med lyset, men så er ikke kunstig lys min styrke heller. Det er et av mine kunstneriske nyttårsforsett å gjøre noe med det. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 velger å legge denne i samme tråd Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Ah, er det mulig å ikke like dette bildet. Det inneholder jo to av de tingene jeg liker best, klassiske kameraer og lekre damebein. At resten av dama, antrekk og positur også er flott så synes jeg at bildet er meget vellykket. Jeg synes også skygger og lys er bra, for det passer litt til koloritten. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 På bilde en så synes jeg at hennes venstre albu så litt rar ut. Ellers har jeg ingen ting å utsette. Lyset er fint Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Flott gjennomført pakke Eric - og fru, for jeg regner med hun har stått for stylingen?! Til hvem det nå var som ville ha skyggene bort fra "de fleste steder", så skal man tenke på at et bilde/ansikt uten dimensjon fort blir kjedelig/dårlig. Den andre tingen er at ansiktet hennes nå får en naturlig ramme rundt seg med mørkt hår – fullført med et mørkere halsparti. Posituren på overkoppen støtter en naturlig og god blikkvandring (pil nedenfra og oppover) til det naturlige hovedmotivet i et portrett - ansiktet. Skyggen fra håret kunne gjerne vært myknet opp litt i ettertid, ikke nødvendigvis fordi den er den skarpeste i bildet, men fordi hun nå får en litt ubalansert symmetri i ansiktet når den til dels fremtrer som en del av benstrukturen ... Skulle jeg ønske meg en liten perfeksjonering, for min egen del kanskje, ville det ant.vis vært en ørlite større byste. Og kanskje – at lokken som faller ned på skulderen ble blendet inn i håret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå