Gå til innhold

Bytte tastatur på en Mac?

Anbefalte innlegg

Hello

Tenkte jeg skulle kjøpe en Macbook fra denne siden. Den koster 9500 og leveres med et engelesk tastatur men også norske etiketter (kall det taster/knapper om du vil). Spørsmålet er hvordan man bytter dem. Er det som på en vanlig pc at man bare river tastene opp eller må man åpne masse crap og slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1-2k er lite når man sitter der med defekt mac om ett par år. MB-alu er vel også 1.rev?

2K er i prinsippet fortsatt MYE! Hvorfor betale 13K for en Mac nå når man kan betale 10K i stedet og bruke de 3K på Apple Care Protection Plan som dekker nettopp dette! Om man skulle kjøpt ACPP på den Mac'en til 13K hadde det jo blitt 16K, og fortsatt 3K i forskjell, altså du sparer 3K.

Lenke til kommentar
Du sparer ikke de pengene da en Mac kjøpt i norge har samme rettigheter som Apple Protection Plan på grunn av forbrukerkjøpsloven, som gir 5 års "garanti" på alle datamaskiner.

Er det ikke bare 5 års reklamasjonsrett da? Altså den dekker bare skader som har "skjedd av seg selv"?. Har en onkel som virkelig har peil på dette. Han har kun hatt et problem med Mac'en og da fikk han sendt den til et verksted i Irland uten kostnadder, hverken sending, toll, eller noe i det hele tatt. ACPP dekker vel også skader du selv har påfør den.

Lenke til kommentar

ACPP trengs ikke om man kjøper en mac fra en vanlig norsk nettbutikk fordi man har 5 års reklamasjonsrett, som dekker mer enn ACPP. Å i det heletatt vurdere å kjøpe fra en jallanettbutikk som importerer og selger til en tvilsom pris fra en tvilsom nettside som ikke har det minste spor av seriøsitet kan fort bli dyrt det og. Står ikke oppgitt noe om firmaet(er det i heletatt ett firma?), moms er ikke nevnt, og websiden kunne vært designet av en blind 14-åring.

Lenke til kommentar

Apple Care PP dekker kun produktfeil, altså IKKE feil du har påført den selv. Forsikrer du den, vil du dekke egne skader, men det er ikke inkludert i ACPP.

Eneste fordelen du får med ACPP i norge er gratis telefonsupport i 3 år, men dette er unødvendig hvis du har en Apple-forhandler i nærområdet ditt. Har selv nylig byttet topplate på min snart-tre-år-gamle macbook grunnet at tastaturet ikke virket, og det gikk på reklamasjonen uten tvil. Så jeg fraråder deg å bruke penger på ACPP, og heller kjøpe en norsk maskin. Du vil jo ende opp med samme prisen uansett.

Lenke til kommentar

Ser at elkjøp har den ganske billig. Da kan jeg jo kjøpe forsikring der også. Den dekker vel alle skader du påfører selv? I tillegg bor vi bare 40 min kjøring unna Sandvika senteret som har Elkjøp. Elkjøp der er autorisert forhandler og har en stor egen avdeling bare for mac. Kan sikkert spørre godt og grundig med dem.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg ville kjøpt forsikring heller. Dette har vært tatt opp i forbrukerinspektørene, TV2 hjelper deg osv flere ganger, og slike forsikringer er i de aller aller fleste tilfellene helt unødvendig, med mindre man er veldig klønete og ødelegger alt man kommer borti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...