Europa Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg innbiller meg at huden min er renere om sommeren enn ellers, til tross for at jeg drikker ekstremt mye alkohol på denne årstiden enn ellers. Kan dette ha noe med sol å gjøre? Er sol bra for huden? Hva kan man gjøre for å holde den frist gjennom hele året? Spise mye D-vitamin? Solarium? Lenke til kommentar
xersess Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Tviler på at "hudkvaliteten" synker noko særlig berre i løpet av året uansett. Men eg har heller ingen peiling om den skulle gjere det av mangel på D-vitaminer. D-vitaminer er i alle fall lurt å få i seg! Lenke til kommentar
Looz Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 De sier så, hverfall når det gjelder kviser ol. men det er jo en kjentsak at det absoludt ikke er positivt for rynkene;) å jo.. jeg får mer kviser om sommer`n enn ellers.. så tror det kan variere en del:) men ja.. "de" sier nå at sol hjelper mot kviser.. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Renere å renere, fru Blom. Om vinteren har vi jo som regel mere klær på kroppen, noe som gjør at huden "puster" noe mindre. Klærne sitter også tettere og gnisser mer mot kroppen. Men om hvor vidt huden er mer skitten om vinteren, antar jeg at du ikke mener gjørme, men kanskje mer mot det bakterielle, vil jeg si ja - på et vis. Men du skriver "til tross for at jeg drikker ekstremt mye alkohol på denne årstiden enn ellers". Tenkte du da at alkoholen du inntar skulle ha en slags aseptisk effekt på huden? Det har den ikke, heller motsatt. En får ikke ren samvittighet av å drikke klorin. Huden holder du ikke frisk med forhøyet alkoholkonsum. Litt sol (solarium inkludert), ukentlig bastu med seriøs svetting, daglig dusj, sundt kosthold og mindre sprit, vil nok gi gi deg renhetsfølelsen tilbake. Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Huden blir tørrere om sommeren når sola steker huden og derfor forsvinner kviser og lignende. En ting som er viktig å huske før man hiver seg i sola er at 90% av rynkene kommer av sola/soling Derfor er det viktig å gi huden mye fuktighet etter soling. Og bruk solkrem! Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Renere å renere, fru Blom. Om vinteren har vi jo som regel mere klær på kroppen, noe som gjør at huden "puster" noe mindre. Klærne sitter også tettere og gnisser mer mot kroppen.Men om hvor vidt huden er mer skitten om vinteren, antar jeg at du ikke mener gjørme, men kanskje mer mot det bakterielle, vil jeg si ja - på et vis. Men du skriver "til tross for at jeg drikker ekstremt mye alkohol på denne årstiden enn ellers". Tenkte du da at alkoholen du inntar skulle ha en slags aseptisk effekt på huden? Det har den ikke, heller motsatt. En får ikke ren samvittighet av å drikke klorin. Huden holder du ikke frisk med forhøyet alkoholkonsum. Litt sol (solarium inkludert), ukentlig bastu med seriøs svetting, daglig dusj, sundt kosthold og mindre sprit, vil nok gi gi deg renhetsfølelsen tilbake. Jeg vil ikke anbefalle å bruke sol. Grunnen til det er at solariumslyset er omlag 3,5 ganger sterkere enn vanlig sol om sommeren i Norge. UV-A og UV-B strålemengden vil da skade huden mye lettere. En eventuell solskade i huden kan etter noen år utvikle seg videre til solare keratoser som for eksempel aktinisk keratose, samt at dette kan utvikle seg til mer farlige hudsykdommer som forskjellige former for hudkreft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå