Gå til innhold

DVI - VGA eller DVI - HDMI

Anbefalte innlegg

HeiHei^^

Flatskjermen min har vga utgang. Pcen min har dvi utgang og jeg bruker en dvi-vga kabel fra pcen til tven.

Skjermkort: Nvidia GeForce 7900gs

Mitt spørsmål er: Blir bildekvaliteten bedre ved bruk av dvi-hdmi kabel??

Endret av Tripple-A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg har lagt merke til at bildet blir litt kornete når jeg kjører 1080p filmer fra pc til lcd tv...spesielt på de mørkere områdene....vil det være noe som blir bedre ved å kjøre dvi-hdmi ? Hvordan er det med oppløsninger og sånt på hdmi inngangen ? Klarer den det som vga inngangen klarer ? er en Samsung M86 40 tommer....har 1920x1080 i oppløsning vanligvis på vga...

Lenke til kommentar
Jeg har lagt merke til at bildet blir litt kornete når jeg kjører 1080p filmer fra pc til lcd tv...spesielt på de mørkere områdene....vil det være noe som blir bedre ved å kjøre dvi-hdmi ? Hvordan er det med oppløsninger og sånt på hdmi inngangen ? Klarer den det som vga inngangen klarer ? er en Samsung M86 40 tommer....har 1920x1080 i oppløsning vanligvis på vga...

Som sagt flere ganger før her: Bruk DVI/HDMI! Det gir digitalt signal og korningen du prater om blir borte. At VGA eksisterer fremdeles er for meg helt ubegripelig. DVI/HDMI er overlegen VGA på alle punkter.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om andre TV'er, men Samsung LE40M86 har den iallefall ;)

Hvis kabelen ikke skal være for lang, så er det ett fett. får du ikke bilde eller feil på bilde med en billig kabel, så er den defekt, få deg en ny :p

Dyr kabel er tull med mindre du har veldig kresent TV(det har du ikke) eller du skal strekke den over lengre strekk (mer enn 5 meter vil jeg si).

Selv bruker jeg bare clas ohlson kabler...alle mine 5m. kabler fungerer helt fint.

Lenke til kommentar
ok. Har det noe å si hvor dyr kabel jeg kjøper eller kan jeg kjøpe en som er merket 1080p fra f.eks biltema ?? justscan er en innstilling på tv'en ? som alle tv'er har ?

Over korte avstander < 5m har ikke kabelen noe å si. En Hama-kabel, f.eks. er mer enn nok.. Bare sørg for at den er HDMI 1.3, det er den nyeste utgaven av HDMI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...