triple-a Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) HeiHei^^ Flatskjermen min har vga utgang. Pcen min har dvi utgang og jeg bruker en dvi-vga kabel fra pcen til tven. Skjermkort: Nvidia GeForce 7900gs Mitt spørsmål er: Blir bildekvaliteten bedre ved bruk av dvi-hdmi kabel?? Endret 30. desember 2008 av Tripple-A Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Du vil se en helt ny verden for å si det slikt. Kan ikke sammenlignes i det heletatt Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 En helt ny verden er nå så. Men det blir mye bedre Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 En helt ny verden er nå så. Men det blir mye bedre Jo, en helt ny verden Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Skal diskuteres, men det blir definitivt bedre Lenke til kommentar
kattis Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 bildet blir jo digitalt i stedet for analogt, så ja du vil se forskjell! da kan du jo også se HD filmer i full oppløsning Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg har lagt merke til at bildet blir litt kornete når jeg kjører 1080p filmer fra pc til lcd tv...spesielt på de mørkere områdene....vil det være noe som blir bedre ved å kjøre dvi-hdmi ? Hvordan er det med oppløsninger og sånt på hdmi inngangen ? Klarer den det som vga inngangen klarer ? er en Samsung M86 40 tommer....har 1920x1080 i oppløsning vanligvis på vga... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Du skal bruke DVI->HDMI kabel fremfor DVI-VGA kabel, det er helt klart. Husk bare å justere bildet på TVen til Justscan for å få 1:1 pixelmapping Har samme TV som deg, det er kanon Endret 5. februar 2009 av MrLee Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg har lagt merke til at bildet blir litt kornete når jeg kjører 1080p filmer fra pc til lcd tv...spesielt på de mørkere områdene....vil det være noe som blir bedre ved å kjøre dvi-hdmi ? Hvordan er det med oppløsninger og sånt på hdmi inngangen ? Klarer den det som vga inngangen klarer ? er en Samsung M86 40 tommer....har 1920x1080 i oppløsning vanligvis på vga... Som sagt flere ganger før her: Bruk DVI/HDMI! Det gir digitalt signal og korningen du prater om blir borte. At VGA eksisterer fremdeles er for meg helt ubegripelig. DVI/HDMI er overlegen VGA på alle punkter. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 ok. Har det noe å si hvor dyr kabel jeg kjøper eller kan jeg kjøpe en som er merket 1080p fra f.eks biltema ?? justscan er en innstilling på tv'en ? som alle tv'er har ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg vet ikke om andre TV'er, men Samsung LE40M86 har den iallefall Hvis kabelen ikke skal være for lang, så er det ett fett. får du ikke bilde eller feil på bilde med en billig kabel, så er den defekt, få deg en ny Dyr kabel er tull med mindre du har veldig kresent TV(det har du ikke) eller du skal strekke den over lengre strekk (mer enn 5 meter vil jeg si). Selv bruker jeg bare clas ohlson kabler...alle mine 5m. kabler fungerer helt fint. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 ok. Har det noe å si hvor dyr kabel jeg kjøper eller kan jeg kjøpe en som er merket 1080p fra f.eks biltema ?? justscan er en innstilling på tv'en ? som alle tv'er har ? Over korte avstander < 5m har ikke kabelen noe å si. En Hama-kabel, f.eks. er mer enn nok.. Bare sørg for at den er HDMI 1.3, det er den nyeste utgaven av HDMI. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ok, da får jeg stikke en tur på elkjøp og se om de har en....evnt. biltema. Takk for hjelp, satser på det hjelper ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå