Biohazardous Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Hei. Jeg har en M1710 som jeg kjøpte i sommer. Det første jeg gjorde var å degradere fra Vista til XP 64 bits. Dette gjorde jeg da for å få utnyttet all RAM'en min (4GB). Da jeg skulle prøve Crysis, ble jeg noe skuffet. Det lagget - T.O.M på LOW. Jeg hadde søkt rundt på YouTube og slikt, og ingen hadde noen problemer - medium gikk knirkefritt. Spørsmålet er - er det noe galt med hardware/software her? Jeg kjører nVidia smoke (demo) på 30FPS, og opplever at de fleste andre M1710 eiere oppnår høyere. Dersom noen andre med M1710 hadde giddi å sjekke sin framerate, hadde det vært konge. Her er infoen jeg regner med at dere trenger: DELL XPS M1710 Microsoft Windows XP Professional x64 Edition Version 2003 Service Pack 2 Computer: Intel® Core2 CPU T7200 @ 2.00GHz 2.0GHz, 3,25 of RAM (den skal da vise 4GB her, da jeg ikke trodde at XP tok så mye fra rammen i det hele tatt? Viser det samme som når jeg hadde vista. Vet jeg har 4GB, da:S) nVidia 7950GTX skjermkort... Har som dere sikkert har lagt merke til ikke altfor mye peiling på data. Spørsmålet er som sagt egentlig om ytelsen er ca. det samme som den gjennomsnittlige M1710;) Takk på forhånd! nVidia smoke finner du her Endret 30. desember 2008 av Biohazardous Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hei.Jeg har en M1710 som jeg kjøpte i sommer. Det første jeg gjorde var å degradere fra Vista til XP 64 bits. Dette gjorde jeg da for å få utnyttet all RAM'en min (4GB). Da jeg skulle prøve Crysis, ble jeg noe skuffet. Det lagget - T.O.M på LOW. Jeg hadde søkt rundt på YouTube og slikt, og ingen hadde noen problemer - medium gikk knirkefritt. Spørsmålet er - er det noe galt med hardware/software her? Jeg kjører nVidia smoke (demo) på 30FPS, og opplever at de fleste andre M1710 eiere oppnår høyere. Dersom noen andre med M1710 hadde giddi å sjekke sin framerate, hadde det vært konge. Her er infoen jeg regner med at dere trenger: DELL XPS M1710 Microsoft Windows XP Professional x64 Edition Version 2003 Service Pack 2 Computer: Intel® Core2 CPU T7200 @ 2.00GHz 2.0GHz, 3,25 of RAM (den skal da vise 4GB her, da jeg ikke trodde at XP tok så mye fra rammen i det hele tatt? Viser det samme som når jeg hadde vista. Vet jeg har 4GB, da:S) nVidia 7950GTX skjermkort... Har som dere sikkert har lagt merke til ikke altfor mye peiling på data. Spørsmålet er som sagt egentlig om ytelsen er ca. det samme som den gjennomsnittlige M1710;) Takk på forhånd! nVidia smoke finner du her Liten vits i å nedgradere da du uansett ikke har bruk for 4 GB ram. Hva er 3dmark06 scoren din, du bør sjekke den opp mot referanseverdien for kortet, den skal være relativt god, men Crysis på laptop er ingen høydare. Hvilken oppløsning kjørte du Crysis i? Hva er native på skjermen din? Hvilken driver bruker du til skjermkortet? Hva slags harddisk har du? Lenke til kommentar
Biohazardous Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Hei.Jeg har en M1710 som jeg kjøpte i sommer. Det første jeg gjorde var å degradere fra Vista til XP 64 bits. Dette gjorde jeg da for å få utnyttet all RAM'en min (4GB). Da jeg skulle prøve Crysis, ble jeg noe skuffet. Det lagget - T.O.M på LOW. Jeg hadde søkt rundt på YouTube og slikt, og ingen hadde noen problemer - medium gikk knirkefritt. Spørsmålet er - er det noe galt med hardware/software her? Jeg kjører nVidia smoke (demo) på 30FPS, og opplever at de fleste andre M1710 eiere oppnår høyere. Dersom noen andre med M1710 hadde giddi å sjekke sin framerate, hadde det vært konge. Her er infoen jeg regner med at dere trenger: DELL XPS M1710 Microsoft Windows XP Professional x64 Edition Version 2003 Service Pack 2 Computer: Intel® Core2 CPU T7200 @ 2.00GHz 2.0GHz, 3,25 of RAM (den skal da vise 4GB her, da jeg ikke trodde at XP tok så mye fra rammen i det hele tatt? Viser det samme som når jeg hadde vista. Vet jeg har 4GB, da:S) nVidia 7950GTX skjermkort... Har som dere sikkert har lagt merke til ikke altfor mye peiling på data. Spørsmålet er som sagt egentlig om ytelsen er ca. det samme som den gjennomsnittlige M1710;) Takk på forhånd! nVidia smoke finner du her Liten vits i å nedgradere da du uansett ikke har bruk for 4 GB ram. Hva er 3dmark06 scoren din, du bør sjekke den opp mot referanseverdien for kortet, den skal være relativt god, men Crysis på laptop er ingen høydare. Hvilken oppløsning kjørte du Crysis i? Hva er native på skjermen din? Hvilken driver bruker du til skjermkortet? Hva slags harddisk har du? Takk for svar. Det har vel noe å si, hørte av naboen som førøvrig er dataingeniør at den ekstra rammen kan bedre ytelsen på nye spill...? Tar ikke vista noe av prosessoren i tillegg? Laster ned 3dmark06 nå, poster scoren når den er ferdig. Native på skjermen er 19200x1200, det samme som jeg kjørte Crysis på. Crysis på en M1710, har jeg hørt, at går uten å lagge på medium instillinger, derfor synes jeg det er rart at min går ujevnt på low :S Oblivion lagger alltid i kamp, forøvrig. Bruker en driver fra NVIDIA, fra desember 2007, versjon 6.14.11.6751... Hvis det er det du lurte på da Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Last ned denne og prøv. En ny offisiell driver fra Nvidia. Husk å slett forrige driver først. Lenke til kommentar
Biohazardous Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Last ned denne og prøv. En ny offisiell driver fra Nvidia. Husk å slett forrige driver først. Ok, men gidder å forklare hvordan man sletter en driver? Er rimelig dårlig på dette:S Lenke til kommentar
Biohazardous Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Last ned denne og prøv. En ny offisiell driver fra Nvidia. Husk å slett forrige driver først. Ok, men gidder å forklare hvordan man sletter en driver? Er rimelig dårlig på dette:S Nvm, fikk sletta den og prøvde den du kom med. Den virka ikke, men lasta ned en som var 1mnd nyere enn den jeg hadde før.. Ikke noe forskjell Lenke til kommentar
Biohazardous Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Hei.Jeg har en M1710 som jeg kjøpte i sommer. Det første jeg gjorde var å degradere fra Vista til XP 64 bits. Dette gjorde jeg da for å få utnyttet all RAM'en min (4GB). Da jeg skulle prøve Crysis, ble jeg noe skuffet. Det lagget - T.O.M på LOW. Jeg hadde søkt rundt på YouTube og slikt, og ingen hadde noen problemer - medium gikk knirkefritt. Spørsmålet er - er det noe galt med hardware/software her? Jeg kjører nVidia smoke (demo) på 30FPS, og opplever at de fleste andre M1710 eiere oppnår høyere. Dersom noen andre med M1710 hadde giddi å sjekke sin framerate, hadde det vært konge. Her er infoen jeg regner med at dere trenger: DELL XPS M1710 Microsoft Windows XP Professional x64 Edition Version 2003 Service Pack 2 Computer: Intel® Core2 CPU T7200 @ 2.00GHz 2.0GHz, 3,25 of RAM (den skal da vise 4GB her, da jeg ikke trodde at XP tok så mye fra rammen i det hele tatt? Viser det samme som når jeg hadde vista. Vet jeg har 4GB, da:S) nVidia 7950GTX skjermkort... Har som dere sikkert har lagt merke til ikke altfor mye peiling på data. Spørsmålet er som sagt egentlig om ytelsen er ca. det samme som den gjennomsnittlige M1710;) Takk på forhånd! nVidia smoke finner du her Liten vits i å nedgradere da du uansett ikke har bruk for 4 GB ram. Hva er 3dmark06 scoren din, du bør sjekke den opp mot referanseverdien for kortet, den skal være relativt god, men Crysis på laptop er ingen høydare. Hvilken oppløsning kjørte du Crysis i? Hva er native på skjermen din? Hvilken driver bruker du til skjermkortet? Hva slags harddisk har du? Jeg lå på rundt 20 FPS hele veien, men da den kom til test nr. 3 (CPU test) fikk jeg 0 og 1 FPS! Er nok her feilen ligger :S hva kan det være?? er Prosessoren min så dårlig? Lenke til kommentar
andybb Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Det er meningen at man skal få så dårlig FPS på Cpu-testen. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Last ned denne og prøv. En ny offisiell driver fra Nvidia. Husk å slett forrige driver først. Ok, men gidder å forklare hvordan man sletter en driver? Er rimelig dårlig på dette:S Gå inn på system i kontrollpanelet, enhetsbehandling. Velg skjermkort og rett og slett avinstallere. Last ned driversweeper. Restart maskinen, kjør en runde med driversweeper, restart på nytt og last inn ny driver. Problemet ditt er nok delvis driver, men 1900x1200 er en tøff oppløsning, 1680x1050 kan jeg tro går, men 1900x1200 på laptop vil lagge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå