dayzy Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Hei, jeg trenger litt hjelp med og koble Ps3 til min Asus Pc Skjerm som har HDCP men ingen HDMI inngang. så derfor kjøpte jeg idag en DVI > HDMI jeg fikk beskjed om at det skulle fungere. Men det gjorde det ikke, så hva må jeg Gjøre? Fint om jeg kunne få ett svar ganske kjapt Takk:D Endret 30. desember 2008 av dayzy Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det er forskjell på INNGANG og UTGANG. Mest sannsynelig har ikke pc'en en VGA eller DVI inngang, du har puttet den i utgangen du som i prinsippet betyr at maskinen din sender info til ps3'en. Det fungerer litt på samme måte som AUX på cd-spillere. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det er forskjell på INNGANG og UTGANG. Mest sannsynelig har ikke pc'en en VGA eller DVI inngang, du har puttet den i utgangen du som i prinsippet betyr at maskinen din sender info til ps3'en. Det fungerer litt på samme måte som AUX på cd-spillere. Han prøvde å koble den til en Asus skjerm, den har da selvsagt ikke ikke noen DVI utgang. Så det skal i utgangspunktet fungere, kanskje PS3'en prøver å sende på en oppløsning som den ikke takler? Har ikke noen bedre tips dessverre. Lenke til kommentar
dayzy Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Nei jeg har ikke koblet Ps3 til Pc-MASKINEN men til selve DVI ingangen til Skjermen og det er jo en Innputt, men jeg tror jeg vet hvordan jeg skal gjøre det. men hvor finner jeg Oppløsningen der jeg kan stille på (720p, 1080i, 1080p) ? Endret 30. desember 2008 av dayzy Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Nei jeg har ikke koblet Ps3 til Pc-MASKINEN men til selve DVI ingangen til Skjermen og det er jo en Innputt, men jeg tror jeg vet hvordan jeg skal gjøre det. men hvor finner jeg Oppløsningen der jeg kan stille på (720p, 1080i, 1080p) ? Prøv å holde inn power knappen i 5 sekunder, den skal da gå tilbake til standardinnstillingene med tanke på skjermoppsettet. Kanskje skjermen finner den da, eller må du vel inne på menyene på PS3'en (XMB) for å forandre disse innstillingene. Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) PS3 -> HDMI -> Overgang -> DVI -> Skjerm EZ MOooood. Endret 30. desember 2008 av Ganam Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 PS3 -> HDMI -> Overgang -> DVI -> Skjerm EZ MOooood. Det er vel det han har gjort. Er du sikker på at skjermen støtter HDCP? Har hørt at PS3 kan være sær hvis den ikke får HDCP. Kobler selv min PS3 via en DVI inngang på min TV, det fungerer uten problemer. Lenke til kommentar
dayzy Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 PS3 -> HDMI -> Overgang -> DVI -> Skjerm EZ MOooood. Det er vel det han har gjort. Er du sikker på at skjermen støtter HDCP? Har hørt at PS3 kan være sær hvis den ikke får HDCP. Kobler selv min PS3 via en DVI inngang på min TV, det fungerer uten problemer. Ja det står det på sånn derre klistremerke på skjermen xD Lenke til kommentar
dayzy Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 kansje jeg må endre på oppløsningen på en annen skjerm som det fungerer på, en oppløsning som er litt mindre enn 1080i for det er ganske høyt får en 22" kan det løse noen problemer ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå