Kuuket Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hei, får FAEN ikke instalert XP. Det kommer opp :Enkelte filer på CD-ROM for Windows XP Professional Service Pack 2 er nødvendig. Sett inn CD-ROM for Windows XP Professional Service Pack 2 i stasjonen angitt neden for og klikk OK. Og CD'n står jo faen meg i! :S noen filer den står at den trenger er: cmprops, iexplorer.exe pluss noen til. Har prøvd flere forskjellige XP cd'er, men ikke noen sjans : ( Pleas heeelp me:) Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Prøvd å innstallere XP før du starter opp selve Windows? Lenke til kommentar
Kuuket Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Kjører den igjenom bios. prøvd igjenom windows også. men vis jeg trykker på avbryt da, da kommer jeg inn i sikerhetsmodus ogsånn, men får ikke frem nettverkskortet osv.. gamelt utsende også Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Forsøk å start med CD-platen og installer fra den. (BIOS kan ikke kjøre noen programmer - bare styre hva som skal startes, f.eks at amskinen skal startes fra CD.-rom). Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 prøv å bare trykk fortsett eller ignorer. Bare prøv å fortsette installasjonen og ignorer de filene. Husker jeg hadde et lignende problem før og da fikk jeg meldingne opp i windows igjen og da fant den filene på cdn. Lenke til kommentar
sanscript Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Syns det er rart at du får denne meldingen hvis du booter opp maskinen rett fra en orginal(!) og ren(?) xp cd - formaterer harrdisken og innstallerer . Oppgradering? Lenke til kommentar
Kuuket Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Det går an og trykke avbryt, men funker ikke akkurat så mye på pcn at det gjør noe:P men lurer på en ting. Går det an og skjekke hvilke drivere jeg mangler ? og ja, er ekte xp cd'er med lisens jeg bruker : ( Lenke til kommentar
Kristian L Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 visst det er en helt ny PC som ikke har hatt f.eks vista før så må du formatere hardisken med sånn avansert crap ting før du starter.. husker egentlig ikke hvordan man gjorde det men du MÅ antagelig vis formatere eller sjekke at alle komponentene (Drivere etc.etc) fungerer med win XP da... Mulig dette var litt nuubi svar da, men jeg prøvde da ^_^ Lenke til kommentar
Kuuket Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Har vært instalert xp før, men nå bruker jeg en annen hardisk, og den er absolutt tom for filer Lenke til kommentar
Kristian L Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 ahh. plagsomt med sånnt ^^ kanskje det bare er feil på hardisken da? Lenke til kommentar
Kuuket Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 kanskje det bare er feil på hardisken da? Det stemmer, sitter jo faen meg oppe hele nettene og prøver og få fiksa detta dritte her, gir snart opp... har prøvd 2 forskjellige hardisker, samme problemet oppstår : / Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Sikker på at det ikke er feil på optisk enhet da? Lenke til kommentar
Kristian L Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 eller selve PC crappen^^ sikkert det som er optiskenhet da x) Lenke til kommentar
Kuuket Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Fant ut det : ) cd rommen var satt på slave, i stede for master bare steng tråden : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå