Gå til innhold

Problemer med OpenOffice 3

sentence

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt inn OpenOffice 3. Problemet er at stavekontrollen virker å ikke være helt stabil. Jeg har installert "Norsk Bokmål" tillegg, men uansett hvilket språk som er valgt som standard, blir absolutt all tekst markert med røde underlinjer. Alt er korrekt installert og maskinen min virker som den skal ellers. Jeg har gått igjennom innstillingene ørten ganger og alt virker å være korrekt, iallfall installert korrekt.

Noen erfaringer her?

Jeg hadde ikke akkurat store forventinger ettersom det er gratis, men at det er så dårlig gjennomført var overraskende. Da er det vel bare å kjøpe Office 2007 fra Microsoft, OEM versjonen er tross alt ikke så veldig dyr heller. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite off-topic tips: Sliter du med OpenOffice kan du prøve Lotus Symphony i stedet. Det er laget av IBM og er ment å være en direkte konkurrent til MS Office, men er gratis å laste ned. Den er basert på samme motor som OpenOffice. Jeg brukte den ganske lenge allerede i betaen før jeg, øh, la oss si "fikk tak i" MS Office. ;)

Mens selv om jeg nå har MS Office har jeg ikke fjernet Symphony ennå. Navnet høres mye tøffere ut, og det er en svært bra kontorpakke til mitt bruk.

(øh... skulle akkurat teste den mens jeg skriver dette, og den kræsja...) :blush: Men vanligvis er den meget bra.

Lenke til kommentar

Jeg fikk det endelig til å fungere. Det var bare en tilfeldighet at jeg nå prøvde å legge til ordbokutvidelsen ved å velge den komprimerte fila som ble lastet ned fra fra no.openoffice.org istedenfor å dekomprimere den først.

Dette programmet ser veldig bra ut (og kommersielt) til å være gratis. Det eneste jeg savner fra MS Word er den automatiske grammatikkkontrollen. Dette er iallfall mye for "pengene". ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...