Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Age of Empires over Hamachi - Funker ikke.


Anbefalte innlegg

God dag.

 

Jeg har i det siste gjort et forsøk på å spille Age of Empires 2 Conquerors over Hamachi med en gjeng på dette forumet. Til å begynne med funket det fint, ettersom jeg fikk spilt et game uten problemer. Da joinet jeg en annen persons game.

 

Når det i dag ikke fungerte lenger prøvde jeg å gå gjennom en guide med portforwarding. Jeg satte da opp en statisk IP samtidig som jeg åpnet noen porter i routeren. Før jeg gjorde dette fikk jeg "Failed to connect" på denne testen, etterpå fikk jeg succesful connection. Jeg kan derimot fortsatt ikke finne games samtidig som andre kan finne games, men får "unable to connect". Jeg skriver inn den personens hamachiIP for finne gamet i "Internet TCP/IP". Det kommer derimot ingenting opp.

 

Statisk IP: post-68434-1230597266_thumb.jpg

 

Åpne porter: post-68434-1230597292_thumb.jpg

 

Noen som har peiling på hva feilen kan være?

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Ok, skal teste ut Garena senere idag.

Har samme problemet på Garena, har fiksa portane og disable firewall, men eg kan framleis ikkje joine når eg skal spele med kompisane mine. Det funker avogtil når det er nokon andre som hostar, men aldri når dei gjer det. PCen eg brukar er på eit trådløst nettverk til routern som er ein 3CRWER100-75 frå 3COM. Har lett eindel etter eit svar på problemet mitt, men eg har gjort alt som står og allikavel vil det ikkje fungere. Kan problemet vere at det er eit trådløst nettverk?

Lenke til kommentar

Har fått det til nå. Første og fremst så må upnp disables. Deretter (såfremt du har xp) så trykker du start, kontrollpanel, nettverkstilkoblinger, avansert, avanserte innstillinger, også flytter du hamachi helt opp.

 

Bruker da hamachi og ikke garena.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
Har fått det til nå. Første og fremst så må upnp disables. Deretter (såfremt du har xp) så trykker du start, kontrollpanel, nettverkstilkoblinger, avansert, avanserte innstillinger, også flytter du hamachi helt opp.

 

Bruker da hamachi og ikke garena.

Ja, har lest litt om upnp, men eg klarar ikkje å disable det, finn rett og slett ikkje fram. Har XP ja.

Lenke til kommentar

vista.... jeez. Alt er så brukervennlig man får ikke gjort noe.

Tunneling er et herlig konsept.

Aoe over tunnel funker fint, men liker ikke aoe 2 noe særlig.

Om jeg har forstått det riktig så må man portforwarde med tunnel, sett gjerne pcene i DMZ (alle porter forwarded) så slipper man å gjette hvilke porter man må åpne. Unable to join er i allefall tegn på at noen porter funker og noen ikke, imo.

Lenke til kommentar
3CRWER100-75 frå 3COM

 

 

Søkt litt på upnp + 3CRWER100-75 på google men alt eg får opp er diverse nettbutikker. Tusen takk for all hjelp foresten. :)

 

fant utav det, etter å først å funne ein japansk språkleg manual kom eg over ein engelsk ein. Der stod det greit kva som måtte gjerast. No kryssar eg fingrane for at det skal fungere neste gang vi skal spele.

Endret av felaci
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...