Gå til innhold

Nettleserne fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Hei. Håper det er noen kloke hoder som kan hjelpe meg der ute.

Jeg sitter nå med to laptoper foran meg. Bare den ene kan surfe på nettet. Begge to får trådløs tilkobling, til samme router, og MSN fungerer eksempelvis på begge. Derimot får jeg feilmeldinger når jeg prøver å gå på internett med den ene maskinen.

Feilmeldingene som gis er for Firefox:

313774.jpeg

og for Internet Explorer:

313776.jpeg

Firefox har aldri fungert på dette trådløse nettverket, mens Internet Explorer sluttet å virke etter en oppdatering til versjon 8 beta. Har ikke klart å finne installasjonsfil til en tidligere versjon av Internet Explorer. Firefox er reinstallert flere ganger med forskjellige versjoner, uten at dette har fått det til å virke.

Maskinen som ikke vil la nettleserne fungere normalt er en Acer Aspire 5140 med Windows Vista. Når jeg forsøker å pinge diverse nettsider på denne, får jeg svar på alle pakker som sendes. Altså har jeg kontakt.

Routeren er av typen 3com, WL-525.

Vær så snill og spør om det er tilleggsinformasjon.

Takker på forhånd for hjelp.

Mvh

Foxer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ikke så dumt ut. Jeg har svært lite peiling på dette selv, men jeg kan prøve å oppdatere disse. Dog synes jeg det virker mer sannsynlig at problemet ligger i innstillingene på maskinen, ettersom de 4 andre bærbare datamaskinene i huset fungerer helt fint.

Lenke til kommentar

Har nå vært inne på routeren og sjekket at maskinen min er autorisert. Det er da ingen grunner, såvidt jeg kan se, til at den ikke skal kunne lete opp de nettsidene jeg ber den om.

Ballus; hvilke drivere var det du tenkte på til maskinen min?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...