Gå til innhold

OpenSUSE 11.1 og Canon Pixma iP4000

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp installert OpenSUSE 11.1 og satt opp skriveren Canon Pixma iP4000. OpenSUSE hadde driver for denne skriveren, men utskriften blir ikke som forventet. Den skriver ut farger, men den vil ikke skrive ut svart (blekkpatronene er ikke tomme).

Noen som har støtt på dette problemet? Hvordan kan jeg få fikset dette? Installerte Linux til mine foreldre og hvis de ikke kan bruke fotoskriveren sin er det ikke noe vits for dem å fortsette å bruke Linux.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skal funke ganske bra: OpenPrinting

Jeg har samme printer og brukte den uten prob (såvidt jeg husker) med ubuntu og noen andre distroer for et par år siden. Har du prøvd å lese litt rundt på nettet om hva slags driver og insstillinger man skal velge til denne printeren?

Har du konfigurert CUPS (gå til http://localhost:631)?

Jeg lurer på om gutenprint kan være noe også, hvis de ikke allerede er installert.

Kan ikke mye om dette, men jeg tro jeg var innom og lastet ned drivere herfra da jeg drev og årna med de greiene der. Her er det også noe info.

Det skal nok gå :yes:

Lenke til kommentar
Den skal funke ganske bra: OpenPrinting

Jeg har samme printer og brukte den uten prob (såvidt jeg husker) med ubuntu og noen andre distroer for et par år siden. Har du prøvd å lese litt rundt på nettet om hva slags driver og insstillinger man skal velge til denne printeren?

Har du konfigurert CUPS (gå til http://localhost:631)?

Jeg lurer på om gutenprint kan være noe også, hvis de ikke allerede er installert.

Kan ikke mye om dette, men jeg tro jeg var innom og lastet ned drivere herfra da jeg drev og årna med de greiene der. Her er det også noe info.

Det skal nok gå :yes:

Det er CUPS+Gutenprint som brukes for denne skriveren i OpenSUSE 11.1. Kan det være noe med instillingene til skriveren? Foruten skriverinstalleringen i YaST kunne jeg ikke finne noen plass hvor jeg kunne konfigurere skriveren. Bruker KDE 4.1

Lenke til kommentar
Du kan jo se om du finner noen flere instillinger i webgrensensnittet til cups. Du finner det her (localhost:631)

Jeg har prøvd å konfigurere CUPS i webgrensesnittet, men det gav ingen resultater. Jeg har også prøvd å oppgradere Glutenprint til versjon 5.2.2, men det virket ikke med den heller.

Hvis jeg ikke får denne skriveren til å fungere ser jeg ingen annen løsning enn å skaffe mine foreldre en ny Windows på PCen.

Edit: Det kan kanskje være problem med blekkpartonene likevel. Skal prøve å bytte dem ut.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...