Gå til innhold

Forskjell på disse kameraene - ekstra bokstav i modellbetegnelsen

Anbefalte innlegg

Enkelt og greit:

Skal kjøpe meg et backup / reisekamera og ha med i sekken og etter å ha prøvd Panasonic LUMIX DMC-LX3 så er jeg solgt..

JapanPhoto selger en med denne modellbetegnelsen:

DMC-LX3

Mens MPX.no har slengt på en K bak, som ikke JP har..

Vet folket om det er noen forskjell, eller er det samme kamera??

Pengene brenner i lomma.. hehe..

-Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurte på akkurat det samme som trådstarter ettersom at jeg også skal kjøpe meg dette kameraet i dag. :)

En annen ting jeg også lurer på er hvorfor det står slik:

Panasonic DMC-LX3 sort 10Mp, 2,5x opt zoom, manuell (DMC-LX3E-K)

Hvorfor skriver de manuell og DMC-LX3E-K?

Jeg bruker å få sånne nerver rett før jeg kjøper noe dyrt på nettet. :p

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Godt at produsentene bruker logiske bokstaver i forkortelsene sine, K er foreksempel den første bokstaven jeg tenker på hvis jeg skulle beskrive en ting som var svart... :p

Tror kanskje jeg venter til utpå nyåret, kan jo hende det blir noen slike lumske nyttårssalg den 2 januar, der en plutselig kunne spart 1000 kroner.. Gått i den fella før ja *host*

-Fredrik

Lenke til kommentar
Godt at produsentene bruker logiske bokstaver i forkortelsene sine, K er foreksempel den første bokstaven jeg tenker på hvis jeg skulle beskrive en ting som var svart... :p
"b" ble brukt som forkortelse for "blue", så da måtte de ha noe annet for å beskrive svart og falt på den siste bokstaven i ordet i stedet.

"k" er en ganske vanlig forkortelse for svart i systemer for utskrift, trykking, bildebehandling, DTP osv. (CMYK anyone?) så at den også brukes i varenummer o.l. er ikke akkurat overraskende.

Og LX3 fås i både svart og sølvfarget utgave, så "k"-versjonen er antageligvis betegnelsen på førstnevnte. Selv gikk jeg for den svarte, siden jeg synes sølv ser bajs ut.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
Takker for svar!

Tror kanskje jeg venter til utpå nyåret, kan jo hende det blir noen slike lumske nyttårssalg den 2 januar, der en plutselig kunne spart 1000 kroner.. Gått i den fella før ja *host*

-Fredrik

tviler på at du får noe billigere enn 3580kr , heller tvert imot de spår jo at prisene øker ut på nyåret

Lenke til kommentar

Men hvordan kan jeg sikre meg at dette er sort?

Jeg kommer til å handle hos Japan Photo, men jeg synes sølvutgaven er så ufattelig stygg at da betaler jeg heller noen ekstra hundrelapper hos en annen forhandler for å sikre meg en sort utgave av lx3.

Her er forresten det jeg vurderer å kjøpe fra JapanPhoto.no:

Panasonic LUMIX DMC-LX3 3 659 kr

SuperSikring 4 år 599 kr (ja, jeg vet at innbo kan dekke det.)

Panasonic Veske DMW-CLX3 699 kr

Tot. 4957 kr inkl. mva.

Ser dette greit ut forresten?

Lenke til kommentar

Da var kameraet bestilt. Angrer ikke ett sekund. :)

Fra Japan Photo:

1 x Panasonic LUMIX DMC-LX3 3.580,-

1 x Panasonic DMW-CLX3 699,-

1 x Supersikring 599,-

Postens Servicepakke (1-5 postvirkedager): 99,-

Tot. 4.977,-

Fra Mpx.no:

1 x Sandisk SDHC Extreme III 4GB (30/30 MB/s) 389,-

Brev A-post 34,-

Tot. 423,-

Endret av ███AERO███
Lenke til kommentar

Snålt. Jeg bestilte noe småting i går, inklusiv et Extreme III 4Gb til 299,-. Men nå ser det ut til at de har fjernet det. I ordrehistorikken står hele ordren min fremdeles til 1097,-, mens i fakturaen er det byttet ut med "Sandisk SDHC 4Gb" til 199, og totalprisen er 997,- :blink:

Litt irritert over at de bare har sendt med et dårligere kort hvis de er tom for Extreme III-utgaven. De har telefonnummeret mitt :hrm:

Butikken i Bergen hadde i hvert fall Extreme III 4 Gb til 299,- når jeg snoflet innom i julen. Får se om Trondheim har det samme, og om det eventuelt går an å bytte mot et mellomlegg når jeg får pakken :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...