lohelle Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 er det MULIG å gi en bruker (ikke administrator) tilgang til å kjøre remote control på en begrenset gruppe brukere? Jeg ønsker å gi en bruker tilgang til å kjøre remote control på 2 andre brukere som jobber under ham. Men han skal ikke ha tilgang til de andre som har aktivert støtte for slik remote control.. De som jobber med Windows 2000/2003 terminalservere skjønner nok hva jeg mener. Lars Ove http://www.tech-support.no Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 bare og adde bruker(user) og sette han under deg og editer alt i "Local Security Policy" eller les helpen det står der. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 nå er jeg ikke helt med. skal forklare hva det er jeg ønsker. Jeg har en terminalserver som jeg drifter. 4 forskjellige firmaer benytter denne (stort sett office, mail osv) Det jeg ønsker er at en fra hvert firma skal kunne kjøre "remote connect" mot de andre i hannes firma, og IKKE mot personene i de andre firmaene. Jeg finner ingen måte å begrense en bruker til kun kunne kjøre remote connect mot en bestemt gruppe brukere. Så lenge en bruker står avkrysset med at den kan bli fjernkontrollert så vil alle som har remote control rettigheter kunne "fjernstyre" denne brukeren. Så vidt jeg kan se.. Jeg ønsker å gi 4 brukere "ansvar" for KUN de som jobber i samme firma. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg ønsker å gi 4 brukere "ansvar" for KUN de som jobber i samme firma. Jeg ville nok kalt dette litt umoralskt, men...... "sjefen" skal ikke ha mulighet til å overvåke hva de ansatte gjør til enhver tid, men at IT-ansvarlig skal ha mulighet, så lenge han har taushetsplikt ovenfor sjefen kan jeg godta, forbeholdt at det er for å overvåke IT-utstyret, og ikke de ansatte..... Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 hele vitsen er at jeg kan la en IT-ansvarlig i hvert firma kunne hjelpe sine "medarbeidere", og kun de.. Det gjelder her support på spesialprogramvare osv som administrator ikke kan/har noe med. så jeg savner å kunnegi en bruker remote control rettigheter over en bestemt gruppe brukere, og ikke andre brukere som også har aktivert støtte for å bli fjernstyrt. Dessuten så har ikke denne "it ansvarlige" mulighet til å fjernstyre uten at bruker gorkjenner dette (og ikke rettigheter til å gjøre noe med det) Lenke til kommentar
boza Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 lohelle: Sitter de på statiske IP'er? Hvis det så lurer jeg på om de med fast IP bare kan komme inn, er ikke helt sikker men, se etter om du kan gjøre det hos klienten, bare tillat den spesifikke IP kan Remote seg til han... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Kjører du bare vanlig terminal services(2000, 2003), nt4 tse eller andre systemer som f.eks citrix metaframe? Trenger mer info for i det hele tatt å ha en sjanse for å hjelpe Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 kjører vanlig windows 2000 server terminal services (og 2003 server). håper dette er mulig uten å kjøre citrix (vet ikke om det går ann der heller) Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 kjører vanlig windows 2000 server terminal services (og 2003 server). hva? Kjører du win2k server eller 2003 server? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå