Gå til innhold

BK: What's on your mind...

Anbefalte innlegg

Hei,

er inne i en fase hvor jeg utforsker "high key" portretter for tiden... Har ikke noe studio med utstyr for å ta "naturlige high key"-portretter, men prøver meg litt fram i Photoshop...

I dette bildet har jeg møtt utfordringer med blandet belysning også, det var mye ambient-lys (hgm.. hva blir det på norsk da?) + at jeg kjørte en forsiktig bounce av blitsen min i taket...

Noen som har kommentarer og innspill på photoshop-arbeide, komposisjon, eller andre ting?

Hilsen

Tor-Ivar

post-26325-1230590744_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pent bilde :)

Enig med de andre om fokuspunkt, men personlig kunne jeg tenkt meg et utzoomet bilde, ser for meg at jenta muligens leker med en dukke e.l, og vil tro at dèt muligens skaper en større dybde i bildet, at man ser det er en grunn til at du ikke får blikkontakt med henne.

Så min konklusjon er at jeg syns bildet kanskje ikke er 100% egnet for portrettformat, men det er nå bare meg :hmm:

Lenke til kommentar

Hei, og takk for gode innspill.

Er enig i at fokuspunktet helst skulle vært på øynene... liker å jobbe med bilder som har smal dybdeskarphet, og da blir det viktig hvor man fokuserer... dette er forøvrig noe jeg ser ofte skjer... nemlig at selv om man ønsker fokus på øynene, så blir nesa det som kommer 100% i fokus... antar det er min fokusteknikk som må forbedres... :-)

Lenke til kommentar

Likte bildet godt, liker tette portretter som dette. Fokus sitter i forkant som andre har nevnt, det trekker ned. Bruker du senterpunktet alene, så burde det normalt ikke by på problemer i forhold til å treffe med fokus på nærmeste øye. Det er et "must" ved slike nære portretter slik jeg ser det.. Godt å se at du ikke bare tar bilder av ting i bevegelse :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...