Bolson Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hadde folk tatt seg tid til å lese hardware anbefalinger for GTA4 ville man ha sett at nøkkelen primært er CPU, og at det er et av få spill der Quad anbefales. Eller for å si det i klartekst, en Q6450 kjører nesten i ring rundt en E8500. I tillegg er det vist glad i videominne, så en 1 GiB versjon av 4870 er bedre enn 512 MiB versjonen. Men slik jeg har forstått "tester" rundt omkring, så er det å kjøre Quad Core kombinert med HD 4870 (1 GiB) bedre enn Dual Core kombinert med HD 4870 X2. Så primærproblemet for bærbare er vel så mye CPU som GPU. Lenke til kommentar
mutlu123 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Acer aspire 9630 eller Acer aspire 5930G ? Lenke til kommentar
mutlu123 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Noen som har noen avgjørende innspill til en av disse ? Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 I tillegg er det vist glad i videominne, så en 1 GiB versjon av 4870 er bedre enn 512 MiB versjonen. Emm...så klart Det sier jo seg selv når vi her snakker om dobbelt så mye minne. Men trådstarter skal jo ha seg bærbar! Da nytter det ikke å komme med forslag om et 4870 kort og i hvertfall ikke med 1GB minne! Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) I tillegg er det vist glad i videominne, så en 1 GiB versjon av 4870 er bedre enn 512 MiB versjonen. Emm...så klart Det sier jo seg selv når vi her snakker om dobbelt så mye minne. Men trådstarter skal jo ha seg bærbar! Da nytter det ikke å komme med forslag om et 4870 kort og i hvertfall ikke med 1GB minne! Det du sier her er på ingen måte riktig. At ett skjermkort, selvom det er basert på samme kjærne og har 1gb minne betyr det IKKE at det er raskere\bedre\kjappere\råere(velg en) enn ett skjermkort med 512mb minne. Har sett fort gjennom posten og ser at du er en av dem som ser deg blindt på tall. Min "spillmaskin" har en dual prosessor på 2,2ghz. Pussig at den er kjappere enn serveren min som har en prosessor på 2,4 ghz.(singlecore) men ser du på tallene så er jo den siste best, ikkesant? og jeg kan sette intel kortet som er integrert i mediasenteret mitt til å ha opptil 1gb minne(tror det er 1gb som er maks), det betyr jo at skjermkortet på den er bedre\kjappere\raskere\råere(velg en) enn Radeon x1900 skjermkortet mitt som bare har 512 mb ram!(Eller betyr det nå _egentlig_ det?) edit: IE8 rota til noe med quotinga... Endret 4. januar 2009 av General Musa Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) I tillegg er det vist glad i videominne, så en 1 GiB versjon av 4870 er bedre enn 512 MiB versjonen. Emm...så klart Det sier jo seg selv når vi her snakker om dobbelt så mye minne. Men trådstarter skal jo ha seg bærbar! Da nytter det ikke å komme med forslag om et 4870 kort og i hvertfall ikke med 1GB minne! Hadde du lest med tankene samme sted som øynene, så var dette et innspill i bærbare sin reelle mulighet til å spille GTA4 på en akseptabel måte. Og anbefalingene knyttet til hardware gjør GTA4 til trolig det minst egna spillet for en bærbar PC. Den vil helst ha Quad CPU, og bra grafikkløsning. At GTA4 er glad i videominne, er påstander/konklusjoner kommet fram på mange forum og reviews rundt omkring. Dvs har man valget mellom HD 4850 med 512 MiB og 1 GiB, så virker det som 1 GiB gir en del ekstra ytelse. Endret 4. januar 2009 av Bolson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå