Gå til innhold

Komplett hjemmekino til +/- 5000,-

Anbefalte innlegg

Leter etter hjemmekino til rundt 5000,-.

Anlegget må ha ihvertfall 2 x HDMI.

Ellers har jeg ikke noe tro på færre høytallere enn 5.1.

Blueray-spiller betaler jeg gjerne litt ekstra for, selv om jeg har det på laptopen.

Noen som vet om noen gode kjøp for tida?

Tips mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er på jakt etter det samme, har tittet på denne: Yamaha HTIB6900

Her har du en rekke tilkoblinger blant annet 2 HDMI inn og 1 ut, med HDMI switching. Den koster 4200 på Papyrus.no.

Vurderte først en testvinner fra samsung:Samsung HT-TXQ120

Skal være rå lyd i denne altså, men litt usikker på inn og utganger på den.

Dvdspiller/forsterkeren på ett stativ, og syns det blir litt spesielt da jeg personlig vil gjemme bort det meste av høytalere og forsterkere/spillerere

Jeg har hvertfall kommet frem til at det er lurere å kjøpe løse komponenter enn ett sett, da du har litt fler valgmuligheter

og selfølgelig mulighet for oppgraderinger av de forskjellige komponentene etterhvert.

Har spurt litt på forumet etter erfaringer med denne pakken fra Yamaha selv, men ikke fått svar, er derfor enda i tenkeboksen selv, hehe.

Lenke til kommentar

Ikke spesielt rå lyd i noen av de nevnte alternativene. Lydmessig kan de sammenlignes med et Logitech Z5500 til halve prisen, men muligens med et lekrere design. Yamahaen har 2 HDMI inn, Samsung ingen såvidt jeg kan se. Begge er DVD anlegg. Høyttalere fra Yamaha og Samsung ville jeg vært skeptisk til.

Skal man få dynamikk i lyden, og fleksibilitet og ytelse til å få utnyttet en bluray spiller bør man gå for en receiver som dekoder HD lydformater og svitsjer HDMI. Kikk på Yamaha 663 eller Onkyo 606.

Høyttalerne bør ha en viss størrelse hvis man ønsker god kinolyd med den nevnte dynamikken. Gjerne sub, men man kan komplettere med den senere og la de andre høyttalerne dra mer av bassen i første runde. surround.no har endel rimelige pakker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...