N1ko Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Jeg skal oppgradere RAMmen i pc'en min, siden jeg bare har 1GB, og det henger litt etter når jeg spiller nyere spill. I Manualen til hovedkortet mitt(MSI K9N SLI) står det: The mainboard provides four 240-pin non-ECC DDRII DIMMs and supports up to 8GB system memory. Men Problemet er at når jeg går på komplett.no, så er det en million forskjellige DDR2 RAM brikker. Hvilke skal jeg velge? Jeg Har 2x 512MB inni pc'en fra før av, og tenkte jeg kunne kjøpe 2x 2GB, så jeg får 5GB RAM. Må de RAM Brikkene jeg har fra før av passe perfekt med de nye jeg evt. kjøper? Hvilke RAM brikker må jeg kjøpe for å opnå dette? Takk på fårhånd, Nikolai-N Endret 30. desember 2008 av nikolai-n Lenke til kommentar
netted Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 sjekk hva busshastighet hk har.Og du kan se hva type som står i. kjøp max av det den kan takle, står det i svakere ram kaster du disse Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Hva er busshastighet, og hvordan finner jeg ut hva den er? BTW: Tror dere dette virkelig virker?RAM HEAT SPREADER Lenke til kommentar
netted Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Hva er busshastighet, og hvordan finner jeg ut hva den er? Manualen, eller leit opp kortet på en nettbutikk Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Du kan kjøre det meste av DDR2 minne. Den vanligste hastigheten er PC6400. Kjøp det billigste settet du finner. Du vil muligens måtte fjerne de gamle og kun bruke de nye brikkene, men 512 MB brikker har da absolutt ingen verdi i dag. Om du har 32- bit OS vil det uansett ikke være noe poeng i å ha mer enn 4 GB, du vil typisk se 3,5GB i operativsystemet. Mitt forslag fra komplett Andre kommentarer: Ram Heat spreader er kjøleribber til minnebrikker, vet ikke helt hva du skal med slike. Skjønner ikke hva som er poenget med spørsmål om busshastighet. På produktsiden til hovedkortet finner du ut hvilke minnebrikker som er støttet. Du vil kanskje måtte oppdatere bios, se manual. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Ok, takk for all hjelp. Jeg tror jeg kjøper de minnebrikkene til uka. Men en ting til, jeg har 32-bit OS, men jeg vet at jeg har 64-bit pc. Kan man endre 32.bit til 64-bit gratis? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Neppe, i alle fall ikke om du har en OEM lisens. Edit: 4GB holder da lenge på XP..... Endret 30. desember 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Ok, mere info trenger jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå