Gå til innhold

[LØST] Kjøpe Nye RAM's, men hvilke?

N1ko

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere RAMmen i pc'en min, siden jeg bare har 1GB, og det henger litt etter når jeg spiller nyere spill. I Manualen til hovedkortet mitt(MSI K9N SLI) står det:

The mainboard provides four 240-pin non-ECC DDRII DIMMs and supports up to 8GB system memory.

Men Problemet er at når jeg går på komplett.no, så er det en million forskjellige DDR2 RAM brikker. Hvilke skal jeg velge? Jeg Har 2x 512MB inni pc'en fra før av, og tenkte jeg kunne kjøpe 2x 2GB, så jeg får 5GB RAM. Må de RAM Brikkene jeg har fra før av passe perfekt med de nye jeg evt. kjøper?

Hvilke RAM brikker må jeg kjøpe for å opnå dette?

Takk på fårhånd,

Nikolai-N

Endret av nikolai-n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøre det meste av DDR2 minne. Den vanligste hastigheten er PC6400. Kjøp det billigste settet du finner.

Du vil muligens måtte fjerne de gamle og kun bruke de nye brikkene, men 512 MB brikker har da absolutt ingen verdi i dag.

Om du har 32- bit OS vil det uansett ikke være noe poeng i å ha mer enn 4 GB, du vil typisk se 3,5GB i operativsystemet.

Mitt forslag fra komplett

Andre kommentarer:

Ram Heat spreader er kjøleribber til minnebrikker, vet ikke helt hva du skal med slike.

Skjønner ikke hva som er poenget med spørsmål om busshastighet.

På produktsiden til hovedkortet finner du ut hvilke minnebrikker som er støttet.

Du vil kanskje måtte oppdatere bios, se manual.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...