Atesha Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Heisann, Det har seg nå slik at pappa har en relativt ny Moto Guzzi Griso 1100 (2006mod.) som ikke er kjørt mer enn rundt 3600km. Den står inne for vinteren og jeg og pappa tenkte vi skulle sjekke om den sveiv (med litt ironi i setningen siden vi anntok det var en selvfølge). Men så: Når vi skulle starte den kom det bare et lite dunk; Altså startmotoren som slår inn for så og slå ut igjen etter 1 sek. Vi har prøvd å trille den i gang, men hjulet låses til og med på 6-giret Vi synes da dette er litt merkelig siden den svev for kansje 1-2 måneder siden. Da helt feilfritt og uten noe problemer. Det kan se ut som motoren er skjært. Men det har jo ikke vært noe varmgang eller 20 timer på maks rpm, så lenge det ikke er noen som her sneket seg inn i huset, stjålet nøkkelen, startet den og latt den svive i 20 timer på maks rpm, for så og snike seg inn med nøkkelen og legge den på plass slik at det ikke så ut som noe hadde skjedd uten at vi merket det. Noen som har noen ideér? Stemplene er helt låst Er en V2 om noen lurte. Endret 30. desember 2008 av Atesha Lenke til kommentar
Bango Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Er det bensin i den? Lenke til kommentar
Atesha Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Selfølgelig - alt er i skjønneste orden - utenom at motoren ikke sviver. Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Tror ikke du skal begynne å trillstarte i 6.giret, du kan tenke deg at hvis du cruiser i 6. giret, så skal du klare å ligge på normal-turtall i 100km/t - prøv heller i 1. eller 2. giret på en så stor sykkel. Sjekk om det er strøm på batteriet i tillegg Endret 29. desember 2008 av HondaOlav Lenke til kommentar
Atesha Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 prøvde ikke å trillstarte i 6. giret. Var bare når vi trilla den litt frem og tilbake er det somregel enklere og få stemplene til og bevege seg i høyt gir. Men vi fant feilen; displayet viste 12.6V men det var bare 10.2V på batteriet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå