MrLuni Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Thomson Speedtouch ST780. Sitter å diller med xbox og må fjerne NAT, men finner ikke ut hvordan! Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg er ikke sikker, men jeg tror du må være tilkoblet med kabel for å konfigurere Thomson rutere. Her er uansett stegene du må gjøre for å aktivere Xbox Live: - åpne nettleseren din og tast inn 10.0.0.138 i adresserfeltet - bruk admin både som brukernavn og passord - Inne på ruteren velger du Toolbox fra menyen - Deretter Game & Application Sharing - Klikk på Create a new game or application - Skriv Xbox i name feltet og velg Manual Entry of Port Maps, klikk Next - Nå får du opp diverse ruter, skriv følgende Protocol: Any Port Range: 88 i begge feltene Translate To: 88 Trigger Protocol: Any Trigger Port: la stå tom - klikk add Protocol: Any Port Range: 3074 i begge feltene Translate To: 3074 Trigger Protocol: Any Trigger Port: la stå tom - klikk add - Klikk Apply knappen på toppen av siden - Deretter går du til Assign a game or application to a local network device i menyen - Under Assigned game og application velger du Xbox i den første fanen, og datamaskinen din i den andre fanen. - Klikk add Følger du dette punkt for punkt så skal du få bort NAT problemet Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 my god for et godt svar Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Man kan ikke bare fjerne NAT sånn helt uten vidre. NAT er den grunnleggende teknologien som gjør at en hjemmerouter din virker. Hvordan NAT virker kan du lese mer om HER. Forrige svar viser bare hvordan man konfigurerer routeren din slik at den slipper visse porter gjennom. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Man kan ikke bare fjerne NAT sånn helt uten vidre. NAT er den grunnleggende teknologien som gjør at en hjemmerouter din virker. Hvordan NAT virker kan du lese mer om HER. Forrige svar viser bare hvordan man konfigurerer routeren din slik at den slipper visse porter gjennom. Jeg er nesten sikker på at det er det han er ute etter også. På PS3 viser det også NAT error om portene ikke er åpne. Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Joda, jeg kritiserer ikke svaret ditt. Det vil mest sannsynlig løse problemet hans. Men spørsmålet hans var hvordan man slår av NAT, noe man ikke kan gjøre sånn helt uten vidre. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 mener jeg har sett å hatt valget om å slått av NAT på en annen router jeg har vert borti Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Som jeg skrev er ikke dette "noe man ikke kan gjøre sånn helt uten vidre". Hadde du lest litt på linken min litt lenger opp, hadde du skjønt hvorfor. Hele poenget med NAT er å spare offentlige IP adresser. Mange internettabon. gir bare 1 offentlig IP. Dette gjør at bare 1 enhet (feks. 1 pc) kan være koblet opp mot nettet om gangen. En router med NAT kommer rundt dette ved å la alle dine enheter dele denne ene offentlig IPen (dette står det mer om i linken jeg gav deg). Det er 2 måter å slå av NAT på (ikke alle hjemmeroutere støtter dette). Den ene måten fører til at router-funksjonaliteten blir skrudd helt av, også kalt "bridge" eller "bro". Såfremt man har et abon. med bare 1 offisiell IP, kan bare 1 enhet være koblet opp om gangen. Den andre måten er å la routeren fungere som en "vanlig" router uten NAT. Til dette kreves det et subnet med minimum 4 offentlige IP adresser. 1 til routeren, 1 til network og 1 til broadcast (disse 2 kan ikke sløyfes). Deretter trenger man 1 IP for hver enhet man kobler til. En annen grunn til å bruke NAT, er at det gir en viss sikkerhet. En NAT router slipper ikke inn traffikk som ikke er initsiert på innsiden, såframt man ikke har åpnet (eller vidrekoblet som det egentlig heter) en port til en adresse på innsiden. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå