covah Skrevet 29. april 2003 Rapporter Del Skrevet 29. april 2003 Dette er noe av det tåpeligste jeg har lest på lenge. Noen av de piratkopierte filmene dine er har lavt volum, og det er Bill Gate's skyld? Skal du feks. begynne å klage på Phillips (som står bak CD formatet) fordi forsterkeren din ikke spiller noen CD'er du har kopiert av en kompis høyt nok? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. april 2003 Rapporter Del Skrevet 29. april 2003 Men hvorfor i svarteste driver du da å kritiserer Bill Gates?Det er da ikke han som har rippet filmene med lavt lydnivå? Problemet er som oftest at musikk har for høyt lydnivå egentlig, det er jævelig kjipt fordi lyden blir dårligere, lyden får mindre variasjon i lydstyrke enn den skal ha (lyder som skal være middels lave blir høye, slik at forskjellen mellom høye og middels høye lyder ikke er så stor som den egentlig skal være). Nyere cd-plater blir ofte lagd slik, fordi det skal høres bedre ut på radioen, desverre på bekostning av lydkvaliteten. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. april 2003 Rapporter Del Skrevet 29. april 2003 Dette er noe av det tåpeligste jeg har lest på lenge. Noen av de piratkopierte filmene dine er har lavt volum, og det er Bill Gate's skyld? Skal du feks. begynne å klage på Phillips (som står bak CD formatet) fordi forsterkeren din ikke spiller noen CD'er du har kopiert av en kompis høyt nok? Hvorvidt filmen er piratkopiert er knekkende likgyldig, poenget her er at operativsystemet tvinger lyden lavere enn den burde vært, som sagt over, så er lydnivået på dvder som oftest "riktigere" enn på cd, og da er det dårlig om softwaren begrenser lyden så mye at det blir for lavt, han har helt sikkert det samme problemet med dvd, hvis han har det på divx. AtW Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. april 2003 Rapporter Del Skrevet 29. april 2003 Det med piratkopiert CD var bare et eksempel. Om fila er "original" eller piratkopiert, er for meg så og si likegyldig (bortsett fra det at dersom fila var "original", hadde man hatt noen å skylde på) Om lyden på en fil er høy eller, har da ingenting med OSet å gjøre. Feilen ligger (i dette tilfellet) på fila, da fila er lagd med lav lyd. Å legge skylden på en kar som mest sannsynlig ikke har skrevet en eneste linje av koden til OSet, syns jeg er tåpelig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. april 2003 Rapporter Del Skrevet 30. april 2003 Om lyden på en fil er høy eller, har da ingenting med OSet å gjøre. Feilen ligger (i dette tilfellet) på fila, da fila er lagd med lav lyd. Å legge skylden på en kar som mest sannsynlig ikke har skrevet en eneste linje av koden til OSet, syns jeg er tåpelig. Lyden på filmer pleier å ligge i ca samme område da, hvis cd-spilleren din ikke hadde klart å spille cder høyere enn 30db hadde det vært cd-spilleren det hadde vært noe galt med, ikke innspillingsvolumet på cden, at det er lagd kunstig lav lyd på filmer skjer ekstremt sjeldent, aldri vært noe problem for meg ihvertfall, da er det mao oset sin skyld som kunstig hemmer lydvolumet. AtW Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. april 2003 Rapporter Del Skrevet 30. april 2003 Dersom du leser postene fra personen med problemet, vil du se at han bare har problemer med NOEN filmer. Er ganske enkelt å konkludere med at det er filmene som er rippet med lav lyd. En annen mulighet, er at det er brukt en lyd codec som har lavere output enn andre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 2. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2003 Dersom du leser postene fra personen med problemet, vil du se at han bare har problemer med NOEN filmer. Er ganske enkelt å konkludere med at det er filmene som er rippet med lav lyd. En annen mulighet, er at det er brukt en lyd codec som har lavere output enn andre. korrekt... Tingen er at jeg vil øke max-outputen til windows generelt (da blir output nivået i filmene også forhøyet) og jeg får såpass høy lyd at filmene blir mulige å se... MvH. Beret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå