Gå til innhold

Justere volum uavhengig av windows kontroller

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei... Sliter med et problem på laptopen.... Har justert alle volumkontroller overalt (ja, _ALT_ er på 100%), men allikevell er lyden altfor lav i noen av filmene mine/noen av mine m3 filer.....

Er ute etter et program som overstyrer max-windows sound output, der jeg kan justere lyden opp mye høyere..... Har skjekka ut de programmene som ligger på tucows, og ingen av de funka til mitt formål..

MvH.

Norwegian_Beret

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

vet ingen program, men du har ikke et program som f.eks. winamp liggende da, så hver gang du har åpnet en fil med f.eks. winamp, så er lyden justert lavt. Hadde et lignende problem tidligere, og da var det at enkelte filformater åpnet seg i et program der lyden sto lavere...

Noe annet vet jeg faktisk ikke, for det burde jo overstyre lyden det som er inne på Volume Control + evt. justering på knapper på laptopen(hm...)

bertie

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
vet ingen program, men du har ikke et program som f.eks. winamp liggende da, så hver gang du har åpnet en fil med f.eks. winamp, så er lyden justert lavt. Hadde et lignende problem tidligere, og da var det at enkelte filformater åpnet seg i et program der lyden sto lavere...

Noe annet vet jeg faktisk ikke, for det burde jo overstyre lyden det som er inne på Volume Control + evt. justering på knapper på laptopen(hm...)  

bertie

Knappene på laptopen er justert, alt på volume control er på max (utenom cd/mic som er muta), winamp står også allti på max, da jeg benytter meg av "hjulet" på laptopen til å styre volumet med... :)

bah... *denge microsoft folka*

:shrug:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Har hatt det samme problemet i winamp (med lav lyd på noen mp3'er)...

Lastet ned "TomSteady Audio Filter" også kjent som "TomSteady Automatic Gain Controller"...

Det øker/demper lyden på mp3'ene til samme nivå...

Søk etter det på google så finner du det :)

Takker, men kjenner til den typen audioverktøy... Funker desverre ikke på .avi / .mpeg filer.... :/

Anyone else?

MvH.

Beret

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
De fleste laptop'er som jeg vet om har også en eller annen "ekstern" form for volum-kontroll: Enten rullehjul på siden (eller lignende) eller en eller annen form for taste-kombinasjoner på tastaturet som styrer dette...

Hadde du lest tråden hadde du lagt merke til at alle interne OG eksterne volumkontroller er på maks. :shrug:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Når jeg starte PowerDVD så går alltid lyden veldig høyt opp. Enten lyden er lav eller høy fra før av så øker den i styrke når jeg starter PowerDVD. Hvorfor vet jeg ikke men du kan jo prøve det og se om det kanskje hjelper deg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Hadde du lest tråden hadde du lagt merke til at alle interne OG eksterne volumkontroller er på maks. :shrug:
Ok, sorry...

Kanskje lydkortet ditt suger?

Nei, lykortet er OK, er softwaren som justerer lyden ned.. Klarer jo å spille høyt å tydelig på noen mp3-filer osv...

Når jeg starte PowerDVD så går alltid lyden veldig høyt opp. Enten lyden er lav eller høy fra før av så øker den i styrke når jeg starter PowerDVD. Hvorfor vet jeg ikke men du kan jo prøve det og se om det kanskje hjelper deg

Takk, skal prøve det litt senere :)

Men hadde vært fint å kunne brukt mine vanlige avspillingsverktøy også (winamp 2.81 og n-player), så det hadde vært fint noen hadde hatt andre forslag?

MvH.

Beret

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Du trenger ikke å bruke PowerDVD. Jeg kunne starte PowerDVD og la den være i bakgrunnen og spilte da MP3 i winamp med høyere lyd siden PowerDVD var oppe. Skjønne den som kan :shrug:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Du trenger ikke å bruke PowerDVD. Jeg kunne starte PowerDVD og la den være i bakgrunnen og spilte da MP3 i winamp med høyere lyd siden PowerDVD var oppe. Skjønne den som kan :shrug:

Hehe, nice one... Teste later :)

Thnx!

Beret

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Gjelder dette ALLE filmene dine?

Det kan jo tenkes at lyden på de filmene du prøver er lav.

Som jeg har sagt flere ganger før i denne posten gjelder det bare NOEN filmer.... vil "force" volumnivået i disse opp til et overkommelig nivå....

Beret

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Men hvorfor i svarteste driver du da å kritiserer Bill Gates?

Det er da ikke han som har rippet filmene med lavt lydnivå?

Hvordan kommer du fram til denne konklusjonen da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Det finnes tusener på tusener av grunner til å denge Biller`n; og når han oppå alt det andre er "ansvarlig" for at det er umulig å overstyre master-output i windows; da denger jeg han! :)

Anyway.. Den derre PowerDVD tingen funket ikke her :(((

mvH.

Beret

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...